میزان قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی در حوزه عملیاتی منطقه ساری کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه باعث شد تا میزان قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با کاهش چشمگیری مواجه شود.

او با تاکید بر پیش بینی و پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی، افزود:کارگروهی به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، پیشگیری و پیگیری عملیات مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی تشکیل شد و درحال فعالیت است.

رجب پور گفت: اقدامات زیادی در حوزه پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی منطقه ساری انجام شده است که می‌توان از پایش ماهانه مصرف و ساماندهی، کنترل و ادامه روند استاندارد سازی سهمیه با توجه به افزایش فروش فرآورده‌های نفتگاز سهمیه کارت آزاد برای جایگاه داران سطح منطقه که باعث کاهش بیش از ۴۰ درصد مصرف از ابتدای اجرای طرح در آذر ۹۸ گردید نام برد.

بیشتر بخوانید:

او افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای یگان‌های نیروی انتظامی و گشت مشترک و همکاری نزدیک با پلیس آگاهی در شناسایی سوختگیری‌های مشکوک از دیگر اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری است.

رجب پور یکی دیگر از اقدامات شرکت را انجام بازدید‌های میدانی از مجاری عرضه دانست و گفت: بررسی و اخذ تراکنش‌های پر تکرار، مشکوک و خطا از سامانه منصوبه در محل و بازبینی تصاویر دوربین مدار بسته نسبت به شناسایی و احراز تخلف سوء استفاده از کارت‌های سوخت از اقدامات پیشگیرانه شرکت است.

او افزود: کنترل روزانه حذف رمز کارت سوخت، اجرای کامل روش مدیریت و کنترل سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بر اساس پیمایش برون شهری و تایید سوخت خانوار‌های فاقد گاز بر اساس استعلام سیستمی سامانه سدف از موانع قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

رجب پور در ارتباط با سوخت چاه‌های کشاورزی استان که تعدادی از آن‌ها فاقد مجوز است گفت: تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه با همکاری ادارات مختلف و تسهیل کردن روند اخذ پروانه که با پیگیری مستمر مسئولان استان به نتایج خوبی رسید و برای تعداد۱۱ هزار و ۵۸۰ چاه از ۲۴ هزار و۶۰۰ چاه ثبت شده و شناسایی شده پروانه صادر شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری یکی دیگر از اقدامات مفید در پیشگیری از قاچاق سوخت را اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید، نفتگاز و گاز مایع دانست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.