معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد ۹۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت : پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که از ابتدای امسال در زمینه احیا و تعادل بخشی دشت‌های استان و حفاظت از آب‌های زیرزمینی صورت گرفته، گفت : علی رغم محدودیت اعتباراتی که داشتیم، با استفاده از منابع داخلی شرکت آب منطقه‌ای بخش قابل توجهی از کار‌ها را پیش بردیم.

او از پر کردن ۹۶ حلقه چاه در نیمه اول امسال خبر داد و گفت : پر کردن این چاه‌ها صرفه‌جویی ۱.۸ میلیون مترمکعبی در ذخایر آب‌های زیرزمینی را به همراه داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پلمب ۱۰۳ حلقه چاه که بیش از ظرفیت پروانه برداشت داشتند نیز یاد کرد و افزود: چون بعد از پلمب چاه‌ها تکلیف آن‌ها یا با نصب کنتور هوشمند و یا تعهد گرفتن از کشاورز متخلف مشخص شده، صرفه‌جویی صورت گرفته در این بخش چندان چشمگیر نیست.

مرادی از قطع برق ۹۳ حلقه چاه که کشاورزان بهره‌بردار از این چاه‌ها الگوی کشت را رعایت نکرده بودند و یا اضافه کشت و برداشت آب داشتند، خبر داد.

او با اشاره به نصب ۲۸ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان از ابتدای سال تاکنون، ادامه داد: نصب این کنتور‌ها در شرایطی صورت گرفته که اعتبارات دولتی خاصی برای این منظور نداریم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت اب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در این مدت ۴۵۳ فقره اصلاح و تعدیل پروانه چاه را نیز در استان داشتیم که وضعیت پروانه بهره‌برداری چاه‌ها متناسب با شرایط جدید دشت و آب قابل برنامه‌ریزی اصلاح شده است.

مرادی با اشاره به برآورد وجود حدود پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه، گفت: تعداد این چاه‌ها ثابت نیست و نمی‌توان گفت به هر اندازه که چاه را مسدود کنیم از این پنج هزار حلقه کم می‌شود، زیرا ممکن است مدام چاه‌های غیرمجاز جدیدی به این تعداد اضافه شود.

او از نظارت جدی شرکت آب منطقه‌ای برای مقابله با این پنج هزار حلقه چاه یاد کرد و گفت: اگر نظارت نداشته باشیم تعداد چاه‌‎های غیرمجاز به ۵۰ هزار حلقه خواهد رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: تا پایان امسال می توان تعداد چاه‌های مسدود و پر شده در کرمانشاه را به ۲۵۰ مورد رساند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.