کتاب‌های «شمشیر تیپوسلطان» و «تاریخ ایران شناسی در فرانسه» از کتاب‌های پرفروش انتشارات سفیراردهال در زمینه تاریخ هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشارات سفیراردهال کتاب‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون از جمله طب سنتی، طب دارویی، دوا و درمان در روزگاران کهن ادبیات، شعر، داستان، تاریخ و دین منتشر می‌کند. در این گزارش به کتاب‌های پرفروش این انتشاراتی در زمینه تاریخ می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید



شمشیر تیپوسلطان

کتاب‌های پرفروش انتشارات سفیراردهال در زمینه تاریخ


کتاب «شمشیر تیپوسلطان» اثر باگون گیدوانی با ترجمه الهام مفیدی در انتشارات سفیراردهال سال ۹۸ منتشر شد. این کتاب درباره تیپو سلطان معروف به ببر میسور مردی خداترس، سربازی بزرگ و یکی از بزرگترین حاکمان قرن هجدهم در هند است. او بزرگترین ژنرال نظامی زمانش (م ۱۷۹۹-۱۷۵۰) بود. نوآوری‌های او در زمینه سلاح‌های جنگی، نیروی دریایی، مقررات و روابط تجاری و سفارتخانه‌های خارج از کشورش برای رسیدن به هند مترقی باید بررسی شود؛ بنابراین هدف از ترجمه این کتاب پرداختن به جنبه‌های شخصیتی و عملکرد تیپوسلطان است.


آیت الله العظمی بروجردی به روایت اسناد

کتاب‌های پرفروش انتشارات سفیراردهال در زمینه تاریخ

کتاب «آیت الله العظمی بروجردی به روایت اسناد» اثر نسیم روح بخش است که در انتشارات سفیراردهال سال ۹۷ منتشر شد و اکنون در لیست پرفروش‌های این انتشاراتی قرار دارد این کتاب زندگی آیت الله العظمی بروجردی را به روایت اسناد بیان می‌کند

تاریخ ایران شناسی در فرانسه

کتاب‌های پرفروش انتشارات سفیراردهال در زمینه تاریخ


کتاب «تاریخ ایران شناسی در فرانسه» اثر طهمورت ساجدی در انتشارات سفیراردهال منتشر شد. این کتاب دومین جلد از مجموعه ایران‌شناسی و تاریخ است که به موضوع ایران‌شناسی و تاریخ آن در کشور فرانسه اختصاص دارد و شش فصل با عنوان‌های حماسه زبان فارسی در قرون وسطی و در سده‌های اولیه پس از رنسانس، ادوار مهم تاریخی زبان فارسی در فرانسه، زبان فارسی در عصر رنسانس شرقی، تداوم رنسانس شرقی و تبعات ایران‌شناسی آن، ایران‌شناسی فرانسه در قرن بیستم از خلال رویداد‌های مهم تاریخی و باستان‌شناسی ایران و سیر تداوم آن از طریق باستا»‌شناسی فرانسه را در  برمی گیرد. در قسمت پایانی کتاب هم دو بخش کتابشناسی فارسی و فرانسه و نمایه گنجانده شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار