با توجه به برگزار نشدن برنامه پیاده‌روی اربعین، مسئول موکب انصارالحسین (ع) نکا از تلاش برای ساخت خانه محروم در جهت کمک به نیازمندان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نقی پورقربان مسئول موکب انصارالحسین (ع) نکا اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولان موکب‌ها و خادمان برای پیاده‌روی اربعین برگزار شد اما امسال همه تلاش ما برای برگزاری مراسم اربعین مناسب در شهرستان است.

او افزود: به دلیل شرایط کرونایی و پیام مقام معظم رهبری مبنی بر متفاوت بودن شرایط امسال، تلاش داریم تا ۱۰ ویژه برنامه اربعین را در این دوران اجرایی کنیم.

پورقربان با اشاره به ساخت خانه محروم برای افراد نیازمند در دوران اربعین گفت: یکی از وظایف موکب حضور در حوادث غیرمترقبه است که با توجه به برگزار نشدن برنامه پیاده‌روی اربعین به دنبال ساخت خانه محروم برای نیازمندان هستیم.

او خاطر نشان کرد: اگر چه از اربعین و پیاده‌روی جامانده‌ایم؛ اما همان عشق و علاقه به امام حسین (ع) موجب شد تا در راستای برنامه‌ریزی منسجم اربعین در این دوران تلاش کنیم.

مسئول موکب انصارالحسین (ع) نکا گفت: در کنار روایت اربعین از طریق جاماندگان، برنامه‌هایی را متناسب با مصوبات ستاد کرونای شهرستان  در دستور کار داریم که برخی اجرایی شده و مابقی هم تا اربعین حسینی اجرایی می‌شود.

پورقربان افزود: اجرای طرح و نماد عمود به عمود و شبیه‌سازی، نصب پرچم لبیک یا حسین (ع) در ورودی نکا، فضاسازی شهری، پویش نذرخون، حسینیه سیار با حضور ۴ اکیپ در شهر و روستا، برپایی نماد موکب در ۵ نقطه از شهر، برپایی درمانگاه و ایستگاه سلامت، ساخت خانه محروم، رژه خودرویی، پخت نان برکت و توزیع سبد کمک‌های مومنانه از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این ایام است.

او ادامه داد: اربعین بزرگترین مراسم فرهنگی در جهان اسلام است و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا که پیاده‌روی لغو شده است؛ تلاش برای بزرگداشت شعائر دینی و روایت‌گری اربعین از برنامه‌های مهم ما است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.