مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ایام سوگواری اربعین حسینی، ۲ پایگاه اهدای خون در این استان فعال هستند.

میری مقدم مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: همزمان با روز اربعین، جهت اهدای خون متقاضیان و افرادی که در پویش نذر خون شرکت کرده اند ۲ پایگاه  انتقال خون دربیرجند و طبس فعال خواهند بود.

او افزود: ساعت پذیرش پایگاه ‌های فعال اهدای خون در ایام اربعین حسینی صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ خواهد بود.

میری مقدم تصریح کرد: برای اهداکنندگان همراه داشتن کارت شناسایی یا اسناد معتبر و ماسک الزامی است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: به مناسبت روز اربعین حسینی پویش هر خانواده یک نذر خون با همکاری مرکز تحکیم خانواده در خراسان جنوبی راه اندازی شده که این پویش تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

نیاز مبرم به پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در استان

او ادامه داد: با توجه به اینکه ذخایر خونی و اهدای پلاسمای بهبودیافته گان استان در وضعیت بحرانی قرار گرفته است بنابر این راه اندازی این پویش‌ها بهانه‌ای برای اهدای خون و همکاری مردم با مرکز انتقال خون خواهد بود.

میری مقدم عنوان کرد: در پایگاه های انتقال خون استان همه‌ی نکات بهداشتی رعایت می‌ شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود برای اهدای خون و اهدای پلاسما  وجود ندارد.

شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت ۸ هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه ۳ بار و برای آقایان سالانه ۴ بار، پرهیز ار رفتار‌های غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار