مدیر نیروگاه برق دالاهو گفت : امروز هر اقدام اقتصادی، اعم از تولیدی، تجاری، کارگاهی، صنعتی، کشاورزی و دامداری و سایر بخش‌ها به خدمات برق وابسته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی رستمی مدیر نیروگاه برق دالاهو با بیان اینکه امروز هر اقدام اقتصادی، اعم از تولیدی، تجاری، کارگاهی، صنعتی، کشاورزی و دامداری و سایر بخش‌ها به خدمات برق وابسته است، گفت : راه‌اندازی ۲ فاز از سه فاز نیروگاه سیکل ترکیبی برق دالاهو نقش موثری در تحول اقتصادی غرب کشور دارد.

او هدف از احداث نیروگاه برق دالاهو را پاسخگویی به افزایش سالانه چنددرصدی مصرف برق و همچنین کمک به پایداری، کنترل نوسانات ولتاژ برق استان‌های غرب کشور به خاطر اینکه در انتهای شبکه سرسرای برق قرار دارند و با نوسانات بیشتری مواجهه هستند، اعلام کرد.

او افزود: راه‌اندازی نیروگاه برق دالاهو تاثیر فراوانی بر روند توسعه اقتصادی مناطق غرب کشور و همچنین بحث صادرات برق به کشور عراق دارد.

او برق را زیربنایی‌ترین زیرساخت در توسعه اقتصادی دانست و گفت: امروز در هر بخش از زندگی به ویژه معیشت به برق وابستگی شدید وجود دارد و به همین خاطر احداث نیروگاه برق دالاهو نقش موثری در تحول اقتصادی غرب کشور مخصوصا در راه‌اندازی مشترکان صنایع سنگین دارد.

رستمی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی برق دالاهو شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع ۹۱۳مگاوات است، گفت: ۲واحد گاز آن به بهره‌برداری رسیده و واحد ۲۹۳ مگاواتی بخار نیز در حال احداث است که امیدواریم سال آینده افتتاح شود.

او افزود: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و حدود ۱۶۰ نفر اشتغال مستقیم و زمینه هزاران فرصت شغلی غیر مستقیم در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.