رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی در قطر گفت: افغانستان از کمبود منابع رنج نمی برد، بلکه مشکل آن استفاده نادرست از منابع است.

 

در میان تیم مذاکره کننده وحدت نظر استثنایی وجود دارد/ مشکل افغانستان استفاده نادرست از منابع استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفر خود به قطر، در مرکز مطالعات منازعات و مسائل بشری دوحه، درباره موضوع «اعمار صلح در افغانستان» سخنرانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان صلح را یک سرمایه بنیادی خواند و از آرزو و اشتیاق شدید مردم افغانستان برای برقراری صلح و ثبات در این کشور یادآوری نمود.

اشرف غنی راجع به زیان های اقتصادی که جنگ چندین ساله در افغانستان به بار آورد اشاره کرد و گفت: لویه جرگه مشورتی صلح حدود و صلاحیت های هیات مذاکره کننده صلح را مشخص کرده است و در میان تیم متذکره وحدت نظر استثنایی وجود دارد.

وی افزود: هدف مطلوبی را که ما دنبال می کنیم، یک افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است که در بین خود و با جهان در صلح بسر برد و توانایی حفظ و توسعه دستاوردهای دو دهه گذشته را داشته باشد.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: اجماع منطقه ای و جهانی برای صلح و ثبات افغانستان وجود دارد تا یکبار دیگر کشور ما به چهارراه منطقه و بستر همکاری های منطقه ای و بین المللی مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد که افغانستان از کمبود منابع رنج نمی برد، بلکه مشکل آن استفاده نادرست از منابع است. اشرف غنی با اشاره به وجود منابع سرشار طبیعی در افغانستان که ارزش آن یک تریلیون دالر تخمین زده شده است گفت: سرمایه و توانایی هایی که وجود دارد، ما را به آینده خوشبین می سازد.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ ۲۲ سنبله/ شهريور در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد اما گروه های تماس دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار