مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز کاشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از امروز ۱۵ مهر ماه در بخش افزر شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه تعهد کاشت ۵۰۰ هکتار کلزا را داریم، تصریح کرد: تا کنون قرار داد کاشت بیش از ۱۵۰ هکتار دانه روغنی کلزا منعقد و کاشت ده هکتار از آن نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد: بذر مورد استفاده در شهرستان قیروکارزین رقم هایولا ۵۰ است و تا کنون دو هزار کیلوگرم از آن خریداری و به مراکز توزیع حمل شده است.

به گفته همتی، آموزش‌های لازم حین عملیات کاشت، داشت و برداشت، تخصیص کود‌های پایه، برداشت مکانیزه با کمباین‌های دارای هد مخصوص کلزا، خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از مشوق‌ها برای کشت کلزا خواهد بود.

او با بیان اینکه مزارع کلزا امکان بیمه شدن را دارند، افزود: خشکسالی، زلزله، سرما، یخبندان، سیل، باران‌های سیل آسا، تگرگ، حمله پرندگان و طوفان به عنوان عوامل خطر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در زراعت کلزا است.

مدیر جهاد کشاورز شهرستان قیروکارزین، جلوگیری از خروج ارز کشور و کاهش وابستگی به خارج، پایداری تولید گندم و افزایش حداقل ۲۰ درصدی عملکرد گندم و کاهش بیماری‌های گندم در کشت بعدی را از مزایای کاشت کلزا دانست.

کشاورزان قیروکارزینی در سال زراعی گذشته قریب به ۶۰۰ هکتار از اراضی خود را به کاشت کلزا اختصاص دادند که بالغ بر هزار تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید تضمینی شد.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار