یک مدرس نجات غریق گفت: با شیوع ویروس کرونا برخی از استخرداران کرمانشاه حتی تا ۲۰ میلیارد تومان ضرر کرده اند و به خاک سیاه نشسته‌اند، کسی هم نیست که از آن‌ها حمایتی کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهروز بیوکانی  با اشاره به تعطیلی هفت ماهه استخر‌های کرمانشاه به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: در کرمانشاه حدود ۲۰۰ ناجی غریق فعال داریم که از زمان شیوع بیماری کرونا و تعطیلی استخر‌ها بیکار شده‌اند و شغلشان را از دست داده‌اند و این در حالیست که معیشت و ارتزاق تعداد زیادی از این ناجیان غریق تنها از همین شغل است.

او بیان  کرد: از آنجایی که یک ناجی غریق باید هشت ساعت در طول روز را در استخر بماند و مراقب شناگران باشد تا اتفاقی برای آن‌ها نیفتد، دیگر امکان اینکه سراغ شغلی دیگری بروند را ندارد، لذا بسیاری از آن‌ها همین یک شغل را داشته‌اند.

این ناجی غریق کرمانشاهی افزود: حالا که چندماهی است استخر‌ها تعطیل شده‌اند، برخی از ناجیان به کار در آژانس‌ها، کارگری، فروش دستکش و ماسک روی آورده‌اند تا بتوانند زندگی خود و خانواده‌شان را بگذرانند.

او در ادامه گفت: هفت ماه تعطیلی استخر‌ها در کرمانشاه در شرایطی است که در این مدت بسیاری از باشگاه‌های ورزشی باز شدند، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها کار می‌کنند و حتی آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها که مراکز خطرناکی برای شیوع کرونا هستند مشغول به فعالیتند، اما به استخر‌ها اجازه فعالیت نمی‌دهند.

بیوکانی افزود: آنطور که کارشناسان می‌گویند، اگر آب استخر به وسیله کُلُر که از قوی‌ترین گندزا‌ها محسوب می‌شود به خوبی ضدعفونی شود، ویروس نمی‌تواند در آن زنده و یا فعال بماند به علاوه این ویروس در سونا و جکوزی هم به علت دمای بالا نمی‌تواند زنده بماند حال این سوال پیش می‌آید که آیا استخر‌ها از سایر اماکن خطرناکترند؟

او که مدیر یکی از استخر‌های خصوصی استان هم هست، در ادامه به زیان مالی استخرداران کرمانشاه در این مدت هم اشاره کرد و گفت: در شهر کرمانشاه حدود ۳۰ استخر داریم که از این تعداد ۲۱ استخر فعال هستند و از این ۲۱ استخر هم شش استخر مربوط به بخش خصوصی هستند که بیش از همه دچار زیان مالی شده‌اند.

او تاکید کرد: بسیاری از این استخر‌ها برای نوسازی و بروزرسانی خود پیش از شیوع کرونا وام‌هایی را از بانک‌های استان گرفته بودند که اکنون به دلیل نداشتن هیچ فعالیتی از بازپرداخت آن‌ها بازمانده‌اند و حتی یکی از استخر‌ها از طریق بانک به مزایده رفته است.

بیوکانی اضافه کرد: برخی از استخرداران کرمانشاه حتی تا ۲۰ میلیارد تومان هم در این مدت ضرر کرده اند و به خاک سیاه نشسته‌اند، کسی هم نیست که از آن‌ها حمایتی کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.