فخری درباره ارائه خدمات توسعه‌ای در سطح روستا‌های استان، گفت: ۱۰۰درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در بحث طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، خدمات مطلوبی در حال ارائه است، ابراز کرد: صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی استان در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۲۷ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۳۴ دهیاری تمام وقت و ۲۲۱ دهیاری پاره وقت با ۲۰۸ نفر نیروی انسانی، در سطح روستا‌های استان به خدمت رسانی به روستاییان مشغول هستند، بیان کرد: ۳۰۸ روستای دارای دهیاری در استان، دارای شورای اسلامی هستند و ۹۰۸ نفر از منتخبان روستاییان نسبت به امر خدمت رسانی مطلوب و پیشبرد امور مشغول هستند.

معاون استاندار سمنان افزود: در استان ۲۵۵ دهیاری فعال، ۲۴۶ دهیار اعم از ۲۷ زن و ۲۱۹ مرد با جمعیت تحت پوشش ۱۲۳ هزار نفر در قالب ۴۱ هزار خانوار وجود دارند همچنین خوشبختانه از ۱۰۰ درصد روستا‌های ما از پوشش شبکه‌های خدمات تلفن همراه و ۸۰ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

فخری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و فراهم بودن بستر زندگی مناسب در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها هستیم، گفت: روستا‌ها در خط مقدم انجام خدمات عمرانی و توسعه‌ای هستند و در تمامی ابعاد جامعه نقش انکار ناپذیری دارند و به همین واسطه هسته و مرکز اصلی توجه ما باید به توسعه روستا‌ها باشد و درنهایت با تحقق این مهم به شهر‌های آباد و پویا دست می‌یابیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.