رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه سیاست آنکارا برای خاورمیانه و قفقاز را کارآمد دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز سه شنبه گفت که سیاست منطقه‌ای صلح مدار ترکیه برای خاورمیانه و قفقاز کارآمد است.

علی‌اف در دیدار با هیئت سیاسی ترکیه به سرپرستی مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در باکو گفت: سیاست منطقه‌ای ترکیه که منحصراً در راستای صلح است، در حال حاضر، در خاورمیانه و قفقاز نتیجه می‌دهد. امروز وضعیتی که به دلیل حمله دیگری از سوی ارمنستان بوجود آمد، بار دیگر نشان می‌دهد که ترکیه در منطقه و جهان اعتبار دارد. این باعث قدرتمندتر شدن و الهام بخش بودن ما می‌شود. امروز مردم ما و کل جهان می‌بینند که اتحاد تُرک-آذربایجانی چه معنایی دارد.

الهام علی‌اف روز دوشنبه اعلام کرده بود دولت باکو تنها در صورتی حاضر به پذیرش آتش بس خواهد بود که طرف‌های میانجی در مناقشه، خروج نیرو‌های ارمنستان از منطقه قره باغ را تضمین کنند. رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد برای اجرایی شدن هرگونه توافق آتش بس، باید یک جدول زمان بندی در خصوص خروج نیرو‌های ارمنستان از قره باغ ارائه شود.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این کرونا خودش کم داره آدم می کشه که شماها دست به حمله زدید؟
آخرین اخبار