رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت:راه اندازی پایانه صادراتی فرش دستباف باعث می‌شود که فرش کشور با نگاه صادراتی تولید شده و فرایند صادرات تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران بابیان اینکه فعالیت پایانه صادراتی فرش دستباف نقش بسیار موثری در جهش صادرات خواهد داشت،گفت:بنابر اعلام معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صنایع روستایی تا ۳۰ درصد رشد خواهد یافت.

او افزود: فرش دستباف برای حضور فعال در بازار جهانی و بازرگانی خارجی نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های توسعه‌ای است که با راه اندازی پایانه تخصصی فرش دستباف کشور یکی از این زیر ساخت‌ها مهیا می‌شود.

رافع با بیان اینکه راه اندازی این پایانه در استان زنجان شروع کار ما خواهد بود، یادآور شد: ما در این پایانه برای اولین بار در کشور نمایشگاه مجازی حوزه فرش را با عنوان iranyes راه اندازی کردیم که در آن ۶۰۰ تاجر خارجی به این پایانه متصل بوده و با صادرکنندگان فرش در این پایانه مذاکرات و معاملات تجاری انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در راستای راه اندازی این پایانه صادراتی در زنجان، زیر ساخت‌های لازم از قبیل دفاتر گمرکی، دفاتر پستی، دفاتر ارائه خدمات بازرگانی و حوزه حمل و نقل، زیر ساخت‌های نرم افزاری و دفاتر ارتباطی خارج از کشور نیز ایجاد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.