مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: مسیرهای پروازی که در ابتدای امسال بدلیل بیماری کرونا با مشکل روبرو و کنسل شده‌ بود به روال قبلی بازگشته و هم‌اینک شاهد افزایش پرواز و ایجاد مسیرهای پروازی جدید از این استان هستیم.

علی جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: قبل از شیوع ویروس کرونا، پروازهای فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان حدود ۱۰۰ پرواز هفتگی در مسیرهای مشهد، تهران، گرگان، چابهار، شیراز، اصفهان وکرمان بود.

او  با اشاره به مشکلاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا در صنعت هوایی کشور ایجاد شد افزود: صنعت هوانوردی جهان نخستین صنعتی بود که این بیماری بر آن تاثیر گذاشت و باعث کم شدن پروازهای داخلی و عبوری از فضای کشور شد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به مسیرهای پروازی جدید افزود: ایجاد مسیرهای پروازی زاهدان به یزد و برعکس، زاهدان- اصفهان و برعکس، برقراری پروازهای زابل به گرگان ۲ روز در هفته، پیگیری مستمر افزایش پرواز زابل به مشهد و همچنین پیگیری برقراری پروازهای ایرانشهر به تهران و مشهد از جمله اقداماتی است که به منظور افزایش مسیرهای پروازی درفرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان انجام شده و در دست پیگیری است.

او  با اشاره به اجرای شیوه نامه های  بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی و آموزش کارکنان عملیاتی، اداری، فرودگاهی، پلیس، حفاظت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی فعال در این صنعت، ضدعفونی و میکروب‌زدایی سطوح ترمینال‌ها قبل و بعد از هر پرواز و توامان بار همراه و غیرهمراه مسافر، غربالگری و تب سنجی مسافران با نصب ۲ دوربین اسکنر حرارتی در سالن‌های ورودی و خروجی، ایجاد نشانگرهای فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل ترمینال‌ها، اطراف تسمه نقاله، کانترهای پرواز و گیت‌های بازرسی فرودگاه‌های استان اجرا شده است.

جزینی‌زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی پرسنل گفت: وسایل حفاظت شخصی به صورت روزانه در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد، ورود افراد بدون ماسک به داخل ترمینال‌ها ممنوع و همچنین تاکید بر رعایت دستورالعمل های  بهداشتی ازطریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اطلاع رسانی می‌شود.

او  با اشاره به اینکه اکنون پروازهای سیستان‌وبلوچستان از ضریب اشغال صندلی بالایی برخوردار است تصریح کرد: اکثر پروازهای ورودی و خروجی از ضریب اشغال صندلی بالایی با رعایت مواردی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده برخوردارند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در ادامه با بیان اقدامات زیرساختی و بنیادی در مجموعه فرودگاه‌های این استان اظهار داشت: تملک اراضی ضلع شرقی و شمال شرقی فرودگاه برای رفع محدودیت‌های عملیاتی باند جدید پرواز، اجرای دیوار حفاظتی جدید، احداث ساختمان‌های پلیس فرودگاه ایرانشهر و سپاه فرودگاه زابل و انجام پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌های این استان در حال اجرا است.

او  افزود: تطویل باند فرودگاه سراوان از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، اختصاص ۲ ماشین کف‌ساز آتش نشانی و ۲ دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری به صورت موازی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین ارسال ۲۱ کیلومتر کابل روشنایی سطوح پروازی به منظور بهره‌برداری و همزمانی از باند و روشنایی آن از جمله اقداماتی است که در فرودگاه سراوان انجام شده است.

جزینی زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه زابل گفت: همزمان با اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه زابل، بهسازی گیت‌های بازرسی، فضای داخلی سالن ترانزیت، افزایش فضای سالن ترانزیت، احداث سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و راه‌اندازی پاویون در این فرودگاه انجام شده است.

او  ادامه داد: درصد رشد تعداد نشست و برخاست پرواز فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان از فروردین سال ۹۹ تا شهریور با مجموع یک هزارو ۹۲۸ پرواز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۲ هزار و ۶۴ پرواز) ۶درصد کاهش داشته اما در مرداد و شهریور سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان افزود: درصد تعداد اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه بین المللی زاهدان از فروردین سال ۹۹ تا شهریور ماه با مجموع ۲۰۸هزار و ۵۱۶ اعزام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۲۲۴ هزار و ۱۳۱ اعزام) ۶درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.