رئیسی گفت: تا کنون، هر ماه بیش از ۱۰۰ طرح حوزه سلامت، افتتاح، تعمیر، بازسازی و تجهیز شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری استان فارس اظهار کرد: این ویروس همه انرژی و توان نظام سلامت را گرفته است و روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم.

او افزود: راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری به عنوان یک حرکت خوب و بزرگ برای نظام سلامت کشور، از شیراز، مهد فرهنگ و علم پزشکی بوده است که امیدواریم در تمام کشور توسعه یابد.

رئیسی بیان کرد: یکی از توانمندی‌های کشور در مقابله با بیماری‌ها را وجود نظام شبکه بهداشت و درمان در سطح روستا‌ها و شهر‌ها است. اگر این نظام نبود، بیمارستان‌ها توان پذیرش این حجم بیماران را نداشتند و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت حضور پزشکان خانواده به ویژه در شرایط بحرانی را بسیار موثر دانست و گفت: در حال حاضر اجرای برنامه پزشک خانواده همانند روز‌های سخت آغازین اجرای آن نیست، فرهنگ سازی شده، پرونده الکترونیک راه اندازی و زیرساخت‌ها فراهم شده است.

رئیسی گفت: تا کنون، هر ماه بیش از ۱۰۰ طرح حوزه سلامت، افتتاح، تعمیر، بازسازی و تجهیز شده است.

او تصریح کرد: مصمم هستیم با حمایت وزیر بهداشت تا پایان امسال اکثر استان‌های کشور تحت پوشش پزشک خانواده قرار گیرند. با توجه به پیشرو بودن فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده، لازم است برای ارتقا، تقویت و رفع چالش‌های موجود راهکار ارائه شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی گفت: با ورود پزشکان خانواده در امر غربالگری، مرحله اول و دوم این برنامه به طور کامل انجام شد و امیدواریم شاخص‌های بهداشتی در فارس همچنان بهبود یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار