مدیر شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر گفت: ١٧١ مورد گازگرفتگی سگ از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان اتفاق افتاده که نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهدی صدرایی‌نسب مدیر شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر در حاشیه نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایرانشهر با محوریت بیماری هاری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری هاری از مسائل جدی در حوزه بهداشتی جامعه است.

او با اشاره به اینکه نباید گاز گرفتگی حیوانات وحشی و اهلی را نادیده گرفت، تصریح کرد: از نظر سیستم بهداشتی تمام گازگرفتگی‌ها بوسیله سگ‌سانان و گربه‌سانان ناقل بیماری هاری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر اظهار داشت: اطلاع رسانی تبعات بیماری هاری، بررسی چالش نگهداری حیوانات اهلی در منازل، کشتار بهداشتی دام. مساله آب آشامیدنی روستا‌ها و بیماری کرونا از مهمترین مسائل مطرح شده در نشستکارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایرانشهر بود.

صدرایی‌نسب تصریح کرد: در این نشست تاکید شد که باید از توان همه دستگاه‌ها از جمله دامپزشکی و محیط زیست و دهیاری‌ها در مساله کنترل حیوان گزیدگی استفاده کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار