مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: آموزش مهارتی انعطاف پذیر و نتیجه گرا منجر به کارآفرینی و اشتغال پایدار می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست مشترک و تخصصی با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروندبا محوریت اجرایی کردن تفاهم نامه سه جانبه برای ایجاد و تجهیز و بهره برداری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای احیاء و توسعه صنایع بومی و مشاغل مرتبط با ساحل دریاف عالیت های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، صدور نیروی کار ماهر به خارج کشور و سرمایه گذاری مشترک برای اجرای طرح جامع کارآفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاه‌های منطقه گفتد :تفاهم نامه می تواند بعنوان یک سند مهارتی تبدیل و با تعیین سیاست و راهبرد مسیر آینده فعالیت را برنامه ریزی و اجرایی کرد.

او افزود: تفاهم نامه و سند توسعه مهارت منطقه در شورای پژوهش منطقه به عنوان طرح پژوهشی مورد مطالعه قرار گیرد تا سبب ایده های نو مهارتی شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان خواستار تشکیل شورای راهبری مسئولیت اجتماعی در منطقه آزاد اروند تا با جذب اعتبارات برای سرمایه گذاری در منابع انسانی بویژه مناطق محروم توسعه کارآفرینی و اشتغال منجرشود.

سواعدی با اشاره به اینکه هدف و مسیر هردو دستگاه برای کمک به توسعه منابع انسانی واحد است عنوان کرد: هم افزایی و استفاده ازظرفیت های مشترک ذینفعان از آموزش های فنی و حرفه ای الگوی جدیدی برای هم افزایی، جذب و ایجاد فرصت های جدید مهارت آموزی و تربیت نیروی کارآمد برای ورود به بازار کار است.

او بیان کرد: طراحی و بومی سازی مدل های مهارت آموزی هدفمند و معطوف به اشتغال و نوآوری در ارائه طرح های جدید مهارت آموزی یکی از مهم ترین و موثرترین روش های جذب جوانان به فراگیری مهارت و ایجاد روحیه امید و خودباوری است.

سواعدی خاطر نشان کرد: مطالعه و طراحی روش‌های نوین مهارت آموزی تعاملی مبتنی بر ریز محتوا ها، مدل جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محصول محور، مطالعه ظرفیت‌های مهارت آموزی و اشتغال در حوزه مشاغل پایه از جمله نو آوری‌ها و خلاقیت برای تغییر در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و زمینه‌ساز خروج از مدل آموزش‌های دارالفنونی به سبک سنتی مهارت‌آموزی است.

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: مهم ترین هدف این است که برای قشر عظیم بیکار و مطالبه گر، اشتغالزایی و کارآفرینی صورت گیرد که گام های اولیه را می توان از طریق فنی و حرفه ای آغازکرد.

طمیمیان افزود:اگر در بخش کارآفرینی ومهارت آموزی قدم های درستی برداریم قطعا اشتغالزایی شکل خواهد گرفت.

او عنوان کرد :باتوجه به ارتباط موجود فرصت بسیار خوبی تا کارهای شایسته ای و در شان مردم انجام شود.

طمیمیان خاطرنشان کرد:مردم ولی نعمت مسئولان هستند و مسئولان باید دین خود را به مردم ادا کنند

او تصریح کرد: همه ما جیر خوار مردم شریف هستیم که نیاز است با کارهای دلسوزانه و شایسته خدمات خوبی ارائه دهیم تا مردم شاهد اتفاقات خوب و قابل لمس باشند.

گفتنی است در پایان نشست مقررشد کارگروه مهارتی عملیاتی کردن تفاهمنامه سه جانبه با حضور سایر اعضا ظرف یک هفته تشکیل شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.