بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آبرسانی پایدار در سامانه‌های عشایری خراسان شمالی به مناسبت روز روستا و عشایر با صرف ۹۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت : با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۶۷۵ خانوار با جمعیت بیش از چهار هزار نفر از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

محمدرضا قلی پور گفت: این پروژه‌ها در سامانه‌های سرخ چشمه، شاه کاسه، محله قنبری‌ها و نیک رو‌ها در سطح استان اجرا شده است.

او  افزود: ساخت مخزن آب، اجرای خط لوله انتقال، آبرسانی به محله‌های عشایری از جمله پروژه‌های آبرسانی پایدار به خانوار‌های عشایری است.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: در مجموع هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان از آب پایدار، سالم و بهداشتی که شامل ۵۲ درصد جمعیت این قشر می‌شود برخوردار هستند.

قلی پور افزود: این در حالی است که در تابستان گذشته آبرسانی به ۶۵ درصد از خانوار‌های عشایری استان به علت نبود آب پایدار با ۱۳ تانکر انجام می‌شد هم اکنون این میزان به ۴۸ درصد رسیده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: تلاش می‌شود تا عشایر از آب بهداشتی سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

عشایر خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می‌کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.