عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یدالله چراغپور معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان ۲۰ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

او افزود: چرای دام عشایر در مراتع بکر و عاری از هرگونه آلودگی از کود شیمیایی و سم گیاهی، همچنین نگهداری از دام‌های بومی محلی سالم با نظارت کامل شبکه دامپزشکی، از عمده دلایل مرغوبیت محصولات پروتئینی و لبنی عشایر استان است.


بیشتر بخوانید


چراغپور اضافه کرد: دام‌های سبک عشایر کوچروی این استان در زمان استقرار در مناطق ییلاقی ۲۵۰ تن پشم گوسفند و ۵۰ تن نیز کرک و مو بز تولید می‌کنند.

او سیاه‌چادر‌های هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از ۱۵ هزار خانوار جمعیت عشایر کوچروی شناسایی شده استان، در تولید صنایع دستی گلیم، جاجیم، چوقا و چادر و سبد بافی سهیم هستند.

چراغپور، از ابلاغ و اولویت‌گذاری خرید و ذخیره‌سازی بیش از پنج هزار تن محصول جو خارجی و داخلی خوراک دام، با قیمت مصوب دولتی برای زمان میان‌بند و فصل گرم و کم علوفه خبر داد و گفت: امسال نیز درخواست ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ارزان قیمت به منظور حمایت و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز مکاتبه با امور عشایر کشور انجام شده است.

او افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر در نظر گرفته شده که پارسال نیز ۳۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد.

چراغپور، حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از عمده وظایف مسئولان این اداره عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار