مدیر صندوق اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان کرمانشاه گفت: ۶۲ درصد از روستائیان و عشایر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سجاد طاهری در ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه که با حضور محمد رشیدی نمایند مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: بیش از ۸۱ هزار و ۱۰۰ خانوار از روستائیان، کشاورزان و عشایر استان با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر، تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستندکه از نظر ضریب پوشش کرمانشاه در جایگاه ۴ کشوری قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه در ادامه با اشاره به تأسیس این صندوق  به منظور اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی کشور  بیان کرد: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط سکونت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند.

سجاد طاهری افزود:۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر با توجه به جایگاه رفیع و ممتاز آنان را دولت پرداخت می‌کند و مبلغ ثبت نام این افراد برای بیمه، سالانه رقمی بین ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان است.

او با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستاییان سه نوع خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌دهد، عنوان کرد: یکی از این تعهدات، پرداخت مستمری بازنشستگی است که شرط دریافت این خدمت، حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و ۶۵ سال سن است و بیمه شده با این شرایط، دو سوم سطح درآمدی مستمری دریافت خواهد کرد و اگر مدت سابقه بیمه ۳۰ سال باشد، کل سطح درآمدی را دریافت خواهد کرد.

او افزود: مستمری از کار افتادگی از دیگر خدمات این صندوق بیمه‌ای است و اگر بیمه شده فقط یک سال پرداخت حق بیمه داشته و بر اساس نظر کمیسیون پزشکی، ۶۶ درصد از کارافتادگی داشته باشد، می‌تواند از مستمری از کارافتادگی بهره‌مند شود.

او با اشاره به اینکه مستمری فوت سومین خدمت این صندوق است، افزود: به بازماندگان افرادی که یک سال حق بیمه پرداخت کرده باشند، مستمری پرداخت خواهد شد.

سجاد طاهری در پایان پیشنهاد‌های خود را در خصوص رفع دغدغه افراد تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر از جمله ایجاد سندیکای مشخص به منظور دفاع از حقوق قانونی خود، داشتن فراکسیون قانونی و رسمی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.