معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان، گفت : امسال واکسن آنفلوآنزا در ۲ بخش به معاونت بهداشتی دانشگاه تحویل شده و در حال توزیع و تزریق بین گروه‌های هدف هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بخش اول توزیع واکسن آنفلوآنزا که حدود ۱۳ هزار دُز است به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان تحویل داده شد.

او گفت : باتوجه به پیگیری‌های انجام شده تمام بیمارستان‌های دولتی واکسن را دریافت نموده اند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌ها نیز واکسن تزریق و در سامانه سیب نیز ثبت شده است.

شکیبا افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در هفته گذشته، استان کرمانشاه بالاترین میزان تزریق واکسن را در کشور داشته است.

او افزود: بخش دوم واکسن آنفلوآنزا دیروز دریافت شد و قرار است در روز‌های آینده واکسن به بیمارستان‌های بخش خصوصی و نظامی نیز تحویل گردد و توزیع واکسن در بهزیستی و سرای سالمندان تا هفته آینده انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در روز‌های آتی واکسن در اختیار بیماران خاص و مادران باردار نیز قرار خواهد گرفت و جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی نیز برای دریافت واکسن در اولویت خواهند بود.

شکیبا افزود: باتوجه به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا در استان و کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته‌های اخیر، نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل ها خواهیم داشت و در این زمینه قرار است شهرداری کرمانشاه نیز همکاری موثرتری داشته باشد.

او گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته استفاده از ماسک در استان در روز‌های اخیر بیشتر شده که نقش رسانه‌ها و در خصوص اجرا و رعایت دستورالعمل ها در این رابطه بسیار تاثیرگذار بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.