رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از افتتاح نخستین کارگاه انرژی خورشیدی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز خبر داد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به افتتاح  نخستین کارگاه انرژی خورشیدی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز گفت: این آزمایشگاه با زیربنایی بیش از ۱۰۰ متر مربع در مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز راه‌اندازی شده است.

او افزود: این آزمایشگاه تخصصی شامل مجموعه‌ای از تجهیزات انرژی خورشیدی مانند آبگرمکن، انواع چراغ‌های خورشیدی و تابلو‌های آموزشی مدار خورشیدی بوده  که حاصل موضوع پایان‌نامه مربوط به انرژی خورشیدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برق است.

حجت الاسلام براتی ایجاد بستر تحقیقات علمی استادان، پژوهشگران و اشتغال دانشجویان با تکیه بر آموزش مهارت را از اهداف راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت در واحد اهواز دانست و بیان کرد: این کارگاه با سوق‌دادن پایان‌نامه‌های علمی در حوزه انرژی‌های پاک ازجمله انرژی خورشیدی می‌تواند به چالش‌های روز این مبحث بپردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان یکی از اهداف واحد اهواز را تبدیل به دانشگاه کارآفرین عنوان کرد و اظهار داشت: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی که با پیگیری حوزه ریاست و به همت دفتر اقتصاد دانش‌بینان و سرمایه‌گذاری واحد اهواز بنا شده است، می‌تواند در تحقق این هدف گام مؤثری بردارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.