وکیل بین المللی ورزش کشورمان در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.

آرش شکرریز وکیل بین المللی و کارشناس در مسائل ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد شکایت تیم فوتبال النصر عربستان از باشگاه پرسپولیس به دلیل استفاده از بازیکنان غیرقانونی در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:  ادعای باشگاه النصر این است که بازیکنان جدید پرسپولیس بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه با این تیم قرارداد بسته اند. من در جریان ریز ماجرا هستم و در همان زمان با کادرفنی پرسپولیس در تماس بودم و به آن‌ها تاکید کردم که تا قبل از روز ۲۱ شهریور قرارداد بازیکنان ثبت شود. در آن زمان پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس باز و این شکایت بی فایده خواهد بود و تیری است که سعودی‌ها در تاریکی رها کرده اند.

جای تاسف دارد که افراد داخلی در شبکه‌های اجتماعی آدرس اشتباهی به باشگاه النصر عربستان می‌دهند

او ادامه داد: جای تاسف دارد که عوامل و افراد داخلی در شبکه‌های اجتماعی آدرس اشتباهی به باشگاه النصر عربستان می‌دهند و به جای اینکه از پیروزی نماینده ایران در مقابل نماینده سعودی خوشحال شوند به علت نتیجه نگرفتن خودشان سعی می‌کنند به هر شکلی که شده باشگاه پرسپولیس را پایین بکشند.

باشگاه پرسپولیس تا الان حدود ۳ میلیون دلار درآمدزایی کرده است، اما پول بازیکنانش را نمی‌دهد

شکرریز در مورد پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان پرسپولیس گفت: روز گذشته بعد از بازگشت تیم پرسپولیس به ایران شجاع خلیل‌زاده در ویدویی اعلام کرد هنوز پول قراردادم را دریافت نکرده ام. جای تاسف دارد که این باشگاه با کمک همین بازیکنان تا الان حدود ۳ میلیون دلار درآمد زایی کرده است، اما پاداش که هیچ، پول قرارداشان را هنوز پرداخت نکرده اند. چرا بازیکنان باید از شرایط مالی ناراضی باشند در حالی که این بازیکنان با دشواری‌های زیادی توانسته اند نتایج خوبی را در آسیا کسب کنند. پادشاه عربستان اعلام کرده بود اگر بازیکنان النصر در بازی نیمه نهایی پیروز شوند به پول ما یک میلیارد تومان پاداش خواهند گرفت. حال اگر چنین موضوعی را وزیر ورزش ایران اعلام کند به پرسپولیسی بودن متهم می‌شد. درشرایطی که این تیم نماینده ایران در آسیا بود که با شایستگی توانست نتیجه بگیرد.


بیشتر بخوانید


ابتدا باید خود درگیری‌ها را حل کنیم بعد به فکر مسائل بین المللی باشیم

او ادامه داد: اولویت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در این روز‌ها باید این باشد که پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کنند. پرونده‌های موجود در فیفا باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و مدیران تیم نباید اجازه می‌دادند کار به اینجا برسد. مدیریت باشگاه این نیست که در فضای مجازی حضور داشته باشد و دائم در حال عکس انداختن باشد بلکه باید کارگشا باشد و این مشکلات را رفع کند. با توجه به قانون منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی می‌توان گفت ما درگیر نوعی خود درگیری هستیم. اگر بتوانیم خود درگیری را در کشورمان حل کنیم فکر کنم بتوانیم در مسائل بین المللی نیز موفق باشیم.

باشگاه استقلال در این مدت چه درآمدزایی ارزی داشته است که بتواند بدهی هایش را پرداخت کند

شکرریز درمورد شرایط باشگاه استقلال و بدهی‌هایی که دارد، بیان کرد: در باشگاه استقلال شفر به عنوان یک سرمربی موفق با ۵۰۰ هزار دلار وارد تیم شد و از او نتیجه می‌خواستند و یک قهرمانی در جام حذفی نیز توانست بدست آورد. این سرمربی یک سال دیگر با تیم قرارداد داشت و بازی مقابل سپاهان با پیروزی از او تمجید می‌شود و در بازی مقابل شهر خودرو  که شکست می‌خورد با اینکه قرارداد داشته اخراج می‌شود. استقلالی‌ها شفر را رد می‌کنند و او با تیم بن یاس امارات قرارداد می‌بندد و حال باشگاه استقلال باید غرامت آن یکسالی که شفر را اخراج کردند پرداخت کند. بعد از او مدیران استقلال استراماچونی ۳۰۰ هزار یورویی را با قرارداد نزدیک به ۲ میلیون یورو به تیم می‌آورند. این مسئله مطرح می‌شود که استراماچونی مگر کیست؟ او هم با آن وضعیت قهر می‌کند و می‌رود الان در خانه نشسته است باید پول مربیگری نکرده را ۲ دستی تقدیم او کنیم. حال سوال اینجا است که باشگاه استقلال چه درآمد زایی ارزی در این مدت داشته که می‌خواهد جریمه‌ای نزدیک به ۳ میلیون دلار را پرداخت کند. باز هم تکرار می‌کنم این موضوعات یک جور خود درگیری است.

وزیر اگر پرسپولیسی است پس چرا برانکو را نگه نداشت

او در مورد اتهام پرسپولیسی بودن وزیر ورزش و شرایط بدهی‌های این باشگاه گفت: وزیر ورزش به پرسپولیسی بودن متهم می‌شود حال این سوال مطرح می‌شود که اگر وزیر پرسپولیسی است چرا برانکویی که در ۴ فصل ۷ جام برای پرسپولیس بدست آورد و این تیم را به فینال آسیا نیز رساند نگه نداشت. برانکو ۹ ماه پول نمی‌گیرد و می‌گذارد می‌رود، بعد کالدرون را می‌آوریم و پول او را هم نمی‌دهیم، بعد به سراغ گل‌محمدی می‌رویم پول فسخ قرارداد او را هم نمی‌دهیم و همه این‌ها روی هم جمع شده است و باشگاه پرسپولیس باید آن را پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


شکرریز در مورد مشکلات مدیریتی موجود در ورزش کشورمان گفت: آقای ایکس که سابقه ورزشی ندارد و اسم بازیکن هم اشتباه می‌گوید به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب می‌شود. مدیریت کشک نیست که بگویند آقا شما بیا اینجا مدیریت کن؛ مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید فردی فوتبالی، اقتصادی و کارکشته باشد.

برند پرسپولیس بالای ۲۰ میلیون یورو  می‌ارزد

او در مورد ارزش برند باشگاه پرسپولیس و موضوع خصوصی سازی آن گفت: الان برند باشگاه پرسپولیس در بالاترین قیمت خود قرار دارد و بر اساس قیمت گذاری کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ۲۰ میلیون یورو می‌ارزد. در حالی که مدتی قبل وزارت ورزش ارزش باشگاه پرسولیس را ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود. دولت می‌تواند ۴۹ درصد سهام این باشگاه را به مردم واگذار کند. هم پول به باشگاه تزریق می‌شود و هم مردم سهامدار می‌شوند. این برند خواهان دارد پس چه زمانی قرار است واگذار شود؟ این موضوع هم نوعی خود درگیری است و هر وقت بتوانیم آن را حل کنیم شاید اتفاقات خوبی رخ دهد. چرا هر سال یک مدیرعامل و مدیر اجرایی به باشگاه می‌آید و هیچ کاری نمی‌کند و می‌رود. در پرسپولیس، ایرج عرب، محمد حسین انصاری فرد و مهدی رسول پناه در طول یکسال مدیرعامل و سرپرست باشگاه بوده اند. چنین فاجعه‌ای اصلا سابقه ندارد و عجیب است.

شکایت تیم عربستانی که به جایی نخواهد رسید، اما جای تاسف دارد برای کسانی که از داخل به باشگاه النصر کُد می‌دهند

او در مورد مشکلات مدیریتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: شکایت تیم عربستانی که به جایی نخواهد رسید، اما جای تاسف دارد برای کسانی که از داخل به آن ها کُد می‌دهند. اینکه استراماچونی بابت کار نکرده باید از ما پول بگیرد خنده دار است. شما که اول و آخر باید پولش را بدهید چرا سر وقت این کار را انجام نمی‌دهید. چرا برانکو باید برود و سرمربی تیم ملی عمان شود. چرا در یک فصل ۲ سرمربی و ۳ مدیرعامل برای پرسپولیس تغییر می‌کند. این وارد نشان می‌دهد ساختا فوتبال کشورمان اشکال دارد. الان میرعامل باشگاه استقلال مشخص نیست و معلوم نیست رسول‌پناه تا چه زمانی می‌خواهد سرپرست پرسپولیس باشد.

قیمت بازیکنان نیز وابسته به قیمت ارز است

شکرریز در مورد بالا رفتن قیمت‌های بازیکنان فوتبال گفت: قیمت ارز بالا رفته است و تقریبا همه چیز ما وابسته به این موضوع است. خودرو، مسکن، موبایل و ... تحت تاثیر بازار متلاطم ارز است. بانک مرکزی تا وقتی که فکری برای شرایط ارز در کشور نکند اوضاع همین خواهد بود. باشگاه‌ها باید به دنبال ایجاد آکادمی‌های قدرتمند باشند و خودشان بازیکن سازی کنند. مهدی عبدی یک نمونه از این بازیکنان است که در نبود مهاجمان اصلی پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشت. ایران کشوری است پر از استعداد و لازم نیست به مانند کشور‌های عربی سراغ بازیکنان خارجی بروند و به دنبال تغییر ملیت آن‌ها باشند، ما می‌توانیم استعدادهایمان را پرورش دهیم و باید این کار را از یک جا شروع کنیم البته به شکل حساب شده و به دور از دلال بازی باید این کار انجام شود.

علت نتیجه نگرفتن استقلال وزیر نیست، علتش تغییرات بسیار زیاد در تمام قسمت‌ها و ثبات نداشتن است

او در مورد تغییرات زیاد در باشگاه و تیم فوتبال استقلال گفت: الان در ابتدای فصل تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا ۲ الی ۳ بازیکن جدید جذب می‌کنند، اما در باشگاه استقلال چند سالی است که شاهد این هستیم که در ابتدای فصل ۱۴، ۱۵ بازیکن تیم را ترک می‌کنند به همین تعداد بازیکن جدید به تیم اضافه می‌شود. علت نتیجه نگرفتن استقلال وزیر نیست، علتش تغییرات بسیار زیاد در تمام قسمت‌ها و ثبات نداشتن است. روزبه چشمی و علی کریمی ۲ بازیکن کلیدی فصل قبل امسال از تیم جدا خواهند شد. یکی از دلایل موفقیت تیم پرسپولیس این است که آخرین تیمی که برانکو سرمربی آن بوده ۸۰ درصدش تا به الان حفظ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
خوب آقاي وكيل علت تغييرات زياد انتخاب اشتباه وآوردن مديران اشتباهي براي استقلال هست ديگه ،اين انتخاب اشتباه روهم وزيرشماانجام ميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم ولی کیسه جماعت رو فقط باید ساعت 9 گذاشت دمه در تامام :)))))))
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۶:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
استقلال تهران فنته انگیز ترین تیم ایران در چند سال اخیر بئده وهست
آخرین اخبار