حجت الاسلام والمسلمین هنرمند گفت: از سال ۹۷ تا به امروز بدهکاری‌های بیمه دی تا حد زیادی تسویه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی که به فرمان  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) با جامعه هدف خانواده‌های شاهد، جانباز و ایثارگر تاسیس شده است.

برخی از اهداف این نهاد عبارتنداز:  ترویج فرهنگ ایثار و  شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، تکریم ،صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران است.

بیمه و نحوه پوشش خدمات پزشکی از مهم ترین مسائل جامعه ایثارگران است، اگرچه مشکلات درمانی ایثارگران کم و بیش همواره وجود داشته است،بنا به گفت و گو‌هایی که با خانواده‌های شهدا و جانبازان داشتیم، مشکلات بیمه دی مطرح شد.

به چند شعبه در استان مراجعه کردیم  بیشترین صحبت‌ها در مورد واریز نشدن هزینه ها، کم بودن قرارداد‌های مراکز درمانی با بیمه دی و هزینه بالای برخی از دارو‌ها بوده است،برای پیگیری مسئله راهی  بنیاد شهید استان شدیم.


حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،با بیان این که  از سال ۹۷ تا به امروز بدهکاری‌های بیمه دی تا حد زیادی تسویه شده است گفت:زمان پرداخت هزینه‌ها طبق قانون ۱۵ روزه است، اما با طی شدن مراحل این زمان به یک ماه می رسد.


او با توجه به کمبود طرف حساب با بیمه دی  افزود: در استان قم ۳۰۰ مرجع درمانی طرف قرارداد بیمه دی هستند ، اگر مرجع درمانی بخواهد با بیمه دی قرارداد ببندد مانعی نیست و قرارداد بسته می‌شود.


حجت الاسلام  هنرمند با اشاره به تامین نشدن اعتبارات لازم عنوان کرد: برخی از درمان‌ها مثل دندانپزشکی خدمات عینک و ... در قانون نیست و بنیاد شهید  عهده دار هزینه‌ها می‌شود که زمان بیشتری برای تسویه حساب می‌برد و کمبود بودجه نارضایتی‌هایی را به همراه می‌آورد، اما تمام هزینه‌هایی که طبق قانون است کامل پرداخت می‌شود.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان  قم افزود:تمام دارو‌ها به صورت رایگان بوده است، اما مکمل‌ها در قرارداد‌ها نیست که به عهده خود مصرف‌کننده است، اما برخی از جانبازان و خانواده‌ها به صورت جدی نیازمند مصرف مکمل‌ها هستند که با نظر کمیسیون فنی می‌توانند به صورت رایگان دریافت کنند.


هنرمند در پایان با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام اقلام بهداشتی  میان خانواده‌های شاهد و ایثارگر توزیع شد، همچنین ۱۵۰۰ بسته معیشتی ویژه جامعه ایثارگر تهیه و توزیع شده است.

انتهای /غ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار