رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: برای توسعه تجارت با چین در یک ماه اخیر در چند نمایشگاه غرفه‌های مجازی را شکل داده ایم.

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  در گفت‌وگو با خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور بخش خصوصی در قرار داد ایران و چین گفت: تنظیم قرارداد ایران و چین و قرارداد‌های این چنینی بر عهده حاکمیت است و نماینده بخش خصوصی نمی‌تواند در مذاکرات میان دو کشور حضور پیدا کند، قطعا چنین انتظاری نداریم اما اگر در حوزه‌های اقتصادی آن از ما نظر خواهی شود حتما مشارکت خواهیم کرد.

حریری گفت: حدود ۲۶ الی ۲۷درصد از صادرات غیر نفتی ما به کشور چین انجام می‌شود به عبارتی دیگر این کشور بیش از یک چهارم صادرات غیر نفتی ما را در اختیار دارد، این محصولات شامل خشکبار، زعفران، گیاهان دارویی، شیرینی و شکلات، گلاب است.

وی افزود: یکی از بازار‌های مهم فرش ایران در چین قرار دارد و دلیل اینکه صادرات فرش و صنایع دستی ما در شش ماه گذشته افت کرده، این است که باید نمایندگانی از طرف ما در کشور‌های دیگر حضور یابند تا بتوانند این کالا را بفروشند، اما به دلیل کرونا چندین ماه است که چنین امری میسر نیست.

حریری تاکید کرد: قرار بود که ما برای سال ۲۰۲۰ پروژه‌ای را تحت عنوان توسعه صادرات به چین کلید بزنیم که به دلیل کرونا متوقف شد و ما به دنبال این هستیم که ظرفیت صادرات به این کشور را تقویت کنیم؛ در یک ماه اخیر در چند نمایشگاه غرفه‌های مجازی را شکل داده ایم. امیدواریم به محض آرام شدن شرایط فعالیت‌های خود را از سر بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
صادرات سنگ آهن و سنگ های تزیینی و ساختمان و غیره... که با یه کار کوچک روی آنها به چند برابر قیمت به خودمون پس میفروشند.
این الان سود و افتخارش کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چین جزو محدود کشورهایی بود که زمان جنگ به ما اسلحه داد اما همینهایی که این گونه می گویند اگر می گفتید به آمریکا صادر می کنیم آنچنان از خوشحالی به به و چه چه راه می انداختند که گوش فلک کر میشد با بازگشت پولش هم کاری نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
بله درست میفرمایید 4درصد صادرات به چین به اضافه جارو کردند کف دریای خلیج همیشه فارس تورهاییکه چینیها داخل دریامیندازند همه جانوران دریارا یکجا جمع میکنند 25 سال قرارداد باچین خیلی خوشبحال چینیها میشود
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۲۱:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
زعفران قائنات. پسته رفسنجان بفرستین چین
عوضش اجنس اشغال چین وارد کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ملت تو نون شب موندن بعد میخوان صادرات کنند اونم صادراتی که تورم و قیمت هارو چند برابر کرده ملت و به فلاکت رسانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
چه طور بدون رضایت مردم ایران، باچین قرارداد 25 ساله می بندید!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۹:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
بله درست میفرمایید.... خام فروشی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
البته صادرات میکنیم ولی پولش رو نمیدهند.
آخرین اخبار