رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: خانه امین اسلام مهاباد به عنوان سرای سالمندان برتر کشور از سوی کارشناسان سازمان بهزیستی معرفی شد.

مهران یوسفی رئیس اداره بهزیستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته کارشناسان سازمان بهزیستی از خانه سالمندان امین اسلام این شهرستان از لحاظ شاخص‌هایی مانند افزایش امید به زندگی، فضای فیزیکی، برنامه‌های تفریحی، قرارداد با پزشکان و مراکز آزمایشگاهی، وجود کادر پرستاری و مددکاری و وضعیت بهداشتی، این مکان جزو مراکز درجه یک کشور معرفی شده است.

یوسفی افزود: سرای سالمندان به عنوان مکان امنی برای این افراد به شمار می‌رود و آنان می‌توانند در این خانه در محیط سالم به زندگی خود ادامه دهند و از خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و تغذیه مناسب استفاده کنند.

او اضافه کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر را دارد و هم‌اکنون ۱۳ مراقب، سه پرستار، مددکار، مسئول فنی، متصدی دفتر، راننده، آشپز و... مشغول ارائه خدمت به سالمندان این مرکز هستند و این افراد در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد در خصوص مراقبت‌های پزشکی این مرکز نیز اذعان کرد: برای مراقبت از سلامتی سالمندان با چند پزشک در ارتباط هستیم که در طول هفته در خانه سالمندان حضور می‌یابند و آنان را تحت معاینه و درمان قرار می‌دهند و تعدادی از مراکز مانند آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی و پزشکان متخصص نیز بدون نوبت‌دهی و هزینه ویزیت و به صورت رایگان امور مربوط به بیماری‌های سالمندان را انجام می‌دهند.

یوسفی در خصوص نحوه تامین هزینه‌های خانه سالمندان مهاباد نیز گفت: این مرکز به صورت خیریه اداره می‌شود و ۹۰ درصد هزینه‌های آن را خیران و مابقی را نهاد‌های دولتی مثل بهزیستی تامین می‌کنند.

خانه سالمندان امین اسلام مهاباد از سال ۱۳۸۶ در میدان "مادر" مهاباد راه‌اندازی شده و هم اکنون ۴۹ سالمند شامل ۲۴ زن و ۲۵ مرد به صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری می‌شود و به عنوان سرای سالمندان برتر و درجه یک کشور معرفی شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.