مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : پارسال ۱۵ مورد بیماری نیوکاسل داشتیم که امسال خوشبختانه این عدد به صفر رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید حاج‌محمدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تبریک ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی، گفت : دامپزشکی در عرصه‌های مهم مبارزه با بیماری‌ها با واکسیناسیون و مایه‌کوبی و بهداشت شهری فعالیت می‌کند.

او گفت : دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار بیماری و شیوع بیماری به خصوص در حوزه بیماری واگیردار از جمله تب‌برفکی و آبله و همچنین در حوزه بیماری مشترک مانند تب‌مالت یا بروسلوز، سیاه زخم و یا هاری برای جلوگیری از آلودگی و ابتلا به‌خصوص انسان‌ها، اقدام به انجام واکسیناسیون می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه طیور هم اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۵ مورد بیماری نیوکاسل داشتیم که امسال خوشبختانه این عدد به صفر رسیده، همچنین ۶ ماه نخست پارسال ۱۹۸ مورد بیماری لمپی‌اسکین یا آبله گاوی داشتیم که خوشبختانه امسال با فعالیت‌هایی همکاران در بخش مایه‌کوبی و سم‌پاشی در سطح واحد‌های روستایی، این عدد به صفر رسید و موردی از بیماری گزارش نشد.

او با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های روستایی در حوزه بهداشت شهری هم فعالیت داریم، افزود: سلامت تمامی فرآورده‌های خام دامی از کشتارگاه تا سرسفره مردم را با نظارت بهداشتی کامل از گشتارگاه‌ها با ذبح شهری تا توزیع در مغازه‌ها و رستوران‌ها بررسی می‌کنیم.

محمدی با اشاره به فعالیت در حوزه قرنطینه، گفت: هر محموله که منشأ دامی داشته باشد با کنترل دامپزشکی وارد و یا خارج می‌شود و در کنار این فعالیت‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ اقتصاد، اشتغال و سلامت دامداران و به کار می‌بندیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.