چین ۷۲ درصد از فروش کل گوشی‌ های 5G را به خود اختصاص داد

تحقیقات نشان می‌دهد کشور چین توانسته در دومین فصل سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان فروش گوشی‌های 5G در دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، کشور چین موفق شده است در دومین فصل سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان فروش گوشی‌های مجهز به فناوری اینترنت نسل پنجم را به خود اختصاص دهد. طبق تحقیقاتی که گروهی از محققان صورت دادند، مشخص شد که چین در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۷۲ درصد از سهم فروش گوشی‌های 5G را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این آمار، چین توانسته مقام اول در فروش گوشی‌های 5G را کسب کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که حجم زیادی از فروش گوشی‌های مجهز به فناوری اینترنت نسل پنجم به شرکت هوآوی تعلق دارد. این مجموعه با وجود تمامی فشارهای وارد شده از سوی آمریکا و محدودیت‌های اعمال شده از طرف شرکت‌هایی مانند گوگل توانسته پاسخگوی درخواست خریداران و طرفداران گوشی‌های 5G باشد.

میزان رشد سالانه فروش گوشی‌های 5G در چین


بیشتر بخوانید


میزان رشد سالانه فروش گوشی‌های 5G در چین

فروش گوشی‌های مجهز به فناوری 5G در چین طی مدت زمان اخیر سالانه ۱۲ درصد رشد داشته و شرکت‌های چینی نیز توانسته‌اند در بازار جهانی شاهد رشد ۳۴ درصدی تقاضا در فصل دوم سال ۲۰۲۰ باشند.

بر اساس گزارش منتشر شده، علت اصلی رشد چشمگیر شرکت‌های چینی آن است که تمامی کشورهای دیگر همچنان در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند در حالی که چین مدت زیادی می‌شود که در مرحله بهبود و گذر از این پاندمی قرار دارد.

گفتنی است؛ شرکت هوآوی توانسته ۲۰ درصد از میزان کل فروش گوشی‌های 5G کشور چین را شکل دهد. این شرکت با تمرکز بیشتر در بازار چین و همچنین استفاده صحیح از موقعیت ایجاد شده پس از اتمام ویروس کرونا در این کشور توانسته بیش از هر زمان دیگری رشد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار