رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: از پارسال تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتباردر حوزه تامین شبکه آبرسانی پایدار به مناطق عشایری کشور هزینه شده است.

قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با بهره برداری از طرح‌های آبرسانی، دسترسی عشایر به منابع آبی پایدار و سالم فراهم شده است.

او بیان کرد: درحوزه زیر ساخت یکی اهداف مهم ما، تامین آب آشامیدنی سالم برای عشایر است که اعتبارات آن از محل بند تبصره ۴ ، تخصیص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به افتتاح ۶۲۵ طرح آبرسانی به مناطق عشایری کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افزود: روحانی عصر امروز طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه را به نمایندگی از ۶۲۵ طرح کشوری افتتاح می‌کند.

قندالی اظهار کرد: آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری زیرکوه ۶۲۰ خانوار را با جمعیت حدود ۳ هزار نفر بهره مند می‌کند.


بیشتر بخوانید


او افزود: عشایر این ۴۰ محله که حدود ۶۵ هزار راس دام دارند از آب شرب سالم پایدار برخوردار می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان امور عشایری کشور برای اجرای این پروژه که ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده، ۸۰ کیلومتر لوله کشی خط انتقال، ۹۳۰ متر مکعب مخزن بتنی ذخیره آب و ۱۱ و نیم کیلومتر شبکه انتقال برق ۲۰ کیلو وات اجرا شده است که تثبیت و ایجاد اشتغال پایدار، ماندگاری عشایر در مناطق عشایری و مرزی، امنیت مرز‌ها و افزایش تولید محصولات از اهداف اجرای این پروژه است.

عشایر کشور با دارا بودن ۳۰ میلیون راس دام، هم اکنون تولید کننده ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور هستند و ۳۵ درصد تولیدات صنایع دستی کشور هم مربوط به این عشایر سخت کوش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.