معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته تمام مطالبات برگزیدگان جایزه کتاب سال ۹۷ و ۹۸ را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید


تمامی مطالبات برگزیدگان جایزه کتاب سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ پرداخت شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته تمامی مطالبات مربوط به کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، کتاب سال استانی و حق‌الزحمه داوری‌ها را پرداخت کرد.

آغاز طرح «پاییزه کتاب ۹۹» از پنج آبان

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «پاییزه کتاب ۹۹» از دوشنبه (۵ آبان) تا دوشنبه (۱۲ آبان) به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی عضو طرح برگزار می‌شود.

دهقانکار با تأکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت، گفت: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

«فاتحه‌ای برای پاپ» در بازار نشر عرضه شد

فریبا حاج دایی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کتاب جدیدم با عنوان «فاتحه‌ای برای پاپ» مانند داستان‌های دیگرم درونمایه‌ای اجتماعی دارد. این کتاب در انتشارات «آسمون و ریسمون» منتشر شده است.

«فیلی در اتاق» منتشر شد

رمان «فیلی در اتاق» اثر مریم نفیسی‌راد در مهرماه ۱۳۹۹ توسط نشر پایتخت (گروه انتشاراتی شانی) منتشر شده است. در این کتاب، خنده و شادی در کنار هم بیان شده اند. اسم اصلی شخصیت‌های اصلی کتاب، ماریا تریبیانی و مریم رادمهر است. این رمان به پروژه‌ای با عنوان «پروژه‌ی فیل» اشاره می‌کند که فقط هفت‌تن از سران جهان از آن خبر دارند.

ابراهیم حسن بیگی دبیر علمی جایزه جلال شد

ابراهیم حسن بیگی و مصطفی راضی جلالی در احکام جداگانه‌ای از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب به عنوان دبیر علمی و دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب شدند.

کتاب «شهید سلیمانی» منتشر شد

کتاب «شهید سلیمانی» به قلم مجید ملامحمدی در قالب کتاب‌های چلچراغ با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان از زندگی سردار سلیمانی نوشته شده است.این کتاب زندگینامه داستانی سردار از تولد تا شهادت است.

امیدعلی مسعودی دبیر جشنواره کتاب و رسانه شد

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور حکمی، امیدعلی مسعودی را به‌عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه منصوب کرد.

آخرین وضعیت جسمی احمد رضا احمدی

احمدرضا احمدی شاعر معاصر کشور، یکشنبه ۱۳ مهر دچار سکته مغزی شد. بنابر اعلام صفحه رسمی احمدرضا احمدی در اینستاگرام،در حال حاضر وضعیت جسمی این شاعر معاصر کشورمان رو به بهبود است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.