مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دولت به سرمایه گذاران و یا صاحبان مرغداری های برای تولید مرغ نژاد آرین تسهیلات می دهد.

 

علیرضا قراگوزلو, مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در بررسی های انجام شده نژاد مرغ آرین که نژادی ایرانی است را می توانیم بدون نیاز به واردات در کشور پرورش دهیم و دولت هم از سرمایه گذاران برای پرورش آنحمایت  می کند.

او افزود: این گونه نژاد مرغ گوشت سالم و مغذی دارد که در مقایسه با سایر نژاد ها تولید گوشت آن به صرفه تر و تغییر جوجه ریزی مرغداری ها با جوجه های مرغ نژاد آرین امکان پذیر است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: صاحبان مرغداری ها یا سرمایه گذاران جدید نیازی به حضور در استان برای پیگیری تغییر جوجه ریز ها ندارند و مسولان خود در محل برای بررسی روند تغییرات و سرمایه گذاری حاضر می شوند.

قراگوزلو گفت: دولت برای جوجه ریزی مرغ مادر آرین برای هر جوجه ۲۳۰ هزار تومان تسهیلات, تامین نهاده ها و دارو های مرغداری و ۵۰درصد از کل بیمه ها را پرداخت می کند.

او ادامه داد: پرورش مرغ آرین کمک می کند با این روند افزایشی جمعیت بتوانیم هم از نظر سلامتی به جامعه کمک کنیم و هم به سمت خودکفایی در صنعت طیور برویم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.