قیصوری گفت: ظرفیت ذخیره آب سد‌های این استان با بهره برداری از چندین پروژه سدسازی به سه میلیارد و ۵۱۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛رحمت الله قیصوری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: حجم مخازن سد‌های استان پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها ۷۰ میلیون مترمکعب بود که با اجرای چندین پروژه سدسازی این مقدار هم اکنون به سه میلیارد و ۵۱۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

او با بیان اینکه پروژه‌های متعدد سدسازی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان ایلام طی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید آغاز شد، افزود: اسفندماه سال ۹۴ با حضور معاون اول رییس جمهوری سد و نیروگاه سیمره به عنوان بزرگ‌ترین سد غرب کشور در استان ایلام به بهره برداری رسید، سیمره سدی بتنی دوقوسی با ارتفاع ۱۸۰ متر به شمار می‌رود که حجم مخزن آن ۲ میلیارد و ۸۰۰ مترمکعب در تراز نرمال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: یکی دیگر از این سد‌های افتتاح شده در این دولت سد گلال است، ظرفیت سرریز سد مخزنی گلال ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است که با بهره‌برداری از سد گلال کمبود آب شرب مردم استان مرتفع شد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: برنامه ریزی ، سد گلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.