مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با تاکیدبر اینکه هزار و ۶۰۰ بیمار ام اس و چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان در استان کرمان تحت پوشش قرار دارند گفت: بیماران خاص نیازمند حمایت مسئولان و خیران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی شمسی نیا، مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان گفت: بیش از سه هزار بیمار همودیالیز و هزار و ۵۰۰ بیمار پیوند کلیه در استان کرمان وجود دارد.

او افزود: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در استان کرمان وجود دارد که اساتید بنامی در استرالیا با این بیماران در زمینه چگونگی خونگیری این افراد  ارتباط مستقیم دارند که این امر به منظور حفظ سلامت بیش از پیش آن‌ها و همچنین مطالعه و تحقیق در مورد بیماران انجام می شود.

شمسی نیا با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ بیمار دارای ام اس نیز تحت پوشش این موسسه خیریه قرار دارند بیان داشت: سال ۱۳۷۰ بنای اولیه موسسه ثامن الحجج (ع) در کرمان گذاشته شد و آن زمان حتی در کشور نیز چنین موسسه‌ای وجود نداشت.

او افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار متر زیربنای درمانی ایجاد شده است به طوری که برای هر پنج بیمار همودیالیزی یک مرکز وجود دارد.

شمسی نیا گفت: اقدامات و خدمات انجام شده در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان با کمک خیران و با عشق کمک به نیازمندان و بیماران انجام می شود.

او افزود: همچنین طرح پیشگیری از بیماری‌ها با حضور اساتید و پزشکان برجسته داخل و خارج از کشور در دارالشفای امام رضا (ع) کرمان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار