معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: تا پایان امسال مرحله اول طرح عرفان در شیراز افتتاح خواهد شد و با اجرای کامل آن، ورودی شهر از سمت دروازه قرآن به قلب بافت تاریخی شهر پیوند می‌خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح پیاده راه عرفان، گفت: این طرح حدود ۲ ماه است که وارد مرحله اجرایی شده است و تا پایان امسال مرحله اول آن افتتاح خواهد شد و با اجرای کامل آن، ورودی شهر از سمت دروازه قرآن به قلب بافت تاریخی شهر پیوند می‌خورد.

جواد بهادری تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های اجرای خیابان غذا در خیابان مشکین فام در مراحل نهایی اجرا قرار دارد.

او همچنین از قصد معاونت شهرسازی و معماری برای وصل این خیابان با یک زیرگذر عابر پیاده به خیابان ارم خبرداد.

بهادری از اجرای پردیس سینمایی جوان در کوزه گری به عنوان دیگر طرح‌های در دست اقدام این حوزه یاد کرد و گفت: باغ ایرانی با ۱۰ هکتار وسعت پیاده راه شهید رادفر و پیاده راه شهید رمضانی در باغات قصرالدشت و افتتاح مرحله یک آن تا پایان امسال، اصلاح و ساماندهی پیاده راه چمران، ساخت باغ کودکان در خیابان شهید رمضانی، اجرای محور پهلوان نوروزی در میدان احسان و ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی از جمله طرح‌های است که در مراحل اجرایی قرار دارد.

او، باغ موزه هنر در اطراف چمران جنوبی را از دیگر طرح برشمرد و افزود: این طرح ۱۷ هکتار وسعت دارد که در کمتر از ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص می‌یابد البته هدف اصلی احیای این باغ است.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از اجرای طرح مجموعه زندیه یا همان میدان توپخانه به عنوان دیگر طرح این حوزه یاد کرد که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و ادامه داد: احیای باغ ملی به عنوان باغ موزه موسیقی از دیگر پروژه‌های شهرداری است که در حال اجرا است و در کنار آن تا پایان همین هفته نیز شاهد افتتاح پارک بانوان در چمران جنوبی خواهیم بود.

بهادری با اشاره به فراخوان ساخت پل زندگی شیراز بر فراز بلوار چمران، گفت: یکی دیگر از طرح‌های مهم معاونت شهرسازی و معماری اجرای رصدخانه شهری است. وی با تاکید بر اینکه اجرای رصدخانه کاری نو در شهر شیراز است بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح آغاز و در ماه‌های آینده تمامی اطلاعات از این طریق رصد و جمع‌آوری خواهد شد.

او اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح بازآفرینی ۱۳ هکتار از بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و نیز برخی اقدامات در راستای تحقق شهر دوستدار کودک از دیگر اقدامات حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار