حسینی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بیشترین حضور را دانش آموزان شهرستانهای سرایان با ۹۸ درصد، فردوس با ۹۶ درصد و خوسف با ۹۵.۲ درصد داشته اند.
او افزود: کمترین تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس هم مربوط به شهرستانهای بیرجند با ۶۰ درصد، طبس با ۶۳ درصد و بشرویه با ۶۶ درصد بود.
حسینی با تأکید بر توجه به نظرها وانتقادها در این خصوص تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، مرکز پاسخ گویی به سوالات و ابهامات خانوادهها در خصوص مسائل مختلف مربوط به مدارس از جمله آموزش مجازی در اداره کل راه اندازی شد و شمارههای مد نظر هم از طریق بخشنامه، جراید، خبرگزاریها و فضای مجازی در اختیار عموم قرار گرفت و به مردم اطلاع رسانی شد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تا کنون بیش از ۳۵۰ تماس تلفنی توسط کارشناسان پاسخ داده شده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته و همزمان با آغاز محدودیتهای کرونایی، چون در ابتدای کار بودیم؛ میزان استفاده دانش آموزان از فضای مجازی حدود ۵۸ درصد بود که در خرداد ۹۹ این آمار به ۸۴ درصد افزایش یافت.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه میدهد: در سال تحصیلی جدید با وجودفرصتی که داشتیم به همه مدارس استان تاکید شد که وضعیت تک تک دانش آموزان را درباره این که تحت پوشش آموزش مجازی است یا نه مشخص و اعلام کنند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نماند.
او اضافه کرد: آخرین اطلاعات نشان میدهد که حد اقل ۸۳ درصد دانش آموزان از آموزشهای حضوری استفاده میکنند و، چون حضور در مدرسه الزامی نیست، دانش آموزان و خانوادهها پیگیر آموزشهای مجازی میشوند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: تمام مدارس استان به جز مناطقی که هیچ زیرساخت مخابراتی نداشته به اینترت وصل شده اند و البته هنوز ۳۰۰ نقطه از استان باز هم در دسترسی به اینترنت مشکل دارند که البته عمده آنها آمار مدرسه زیر ۵۰ نفر رادارند و آموزشها به صورت حضوری برگزار میشود.
او با اشاره به حضور ۸۵ درصدی دانش آموزان دختر و پسر دورههای مختلف تحصیلی در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) بیان کرد: تاکید وزارت بر استفاده از سامانه شاد است و به هیچ عنوان توصیه به استفاده از پیام رسانهای دیگر نداریم.
حسینی ظرفیتهای سامانه شاد را نسبت به سال قبل خیلی بهتر ارزیابی کرد که هر روز به روز رسانی میشود؛ و افزود: در خصوص آموزش از طریق فضای مجازی؛ بر اساس دستور العمل، اختیارات به شورای مدرسه سپرده شده است تا با توجه به امکانات مدرسه و شرایط دانش آموزان برای آموزشهای حضوری و زمان آموزشهای مجازی برنامه ریزی کند.
بیشتر بخوانید
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان جنوبی حضور معلم و دانش آموز در سامانه شاد توسط مدیر و معاون مدرسه رصد میشود و هر کلاس باید ساعتهای مشخصی که زمان آن به صلاحدید شورای مدرسه تعیین میشود در سامانه شاد فعالیت داشته باشد.
حسینی فرد؛ درباره نبود آموزش معلمان که یکی از گلایههای آنها در این خصوص است هم خاطر نشان میکند: از ابتدای تابستان به ادارات شهرستانها اعلام شد که دورههای مورد نیاز را برای آموزش معلمهایی که احساس نیاز میکنند، برگزار کنند و در این راستا ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مجازی آموزش دیده اند.
انتهای پیام / ط ا+