کتاب «برکین و همسایگانش» اثر مریم ذوالفقاری در انتشارات نگارگران منتشر شد.

مریم ذوالفقاری نویسنده درباره انتشار کتاب‌های جدیدش به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: دو کتاب یکی با عنوان «برکین و همسایگان تابستانی اش» و دیگری با عنوان «همبستگی در جنگل» را در حوزه ادبیات کودک در انتشارات نگارگران منتشر کردم.  این کتاب‌ها درباره حیواناتی است که به طور جمعی با یکدیگر زندگی می‌کنند. داستان «برکین و همسایگان تابستانی اش» درباره کوچ پرستوهاست. بچه‌ای که در مزرعه زندگی می‌کنند و تا آن موقع پرستو‌ها را ندیده است اما با آن‌ها به شکل جالبی ارتباط برقرارمی کند.


بیشتر بخوانید:



وی افزود: پرستو‌ها در کتاب «برکین و همسایگان تابستانی اش» تمام داستان مهاجرت و نوع زاد و ولدشان را برای شخصیت اصلی داستان تعریف می‌کند. او در خیالش با پرستو‌ها همراه می‌شود و با آن‌ها زندگی می‌کند. داستان به اندازه‌ای ساده و روان است که کودک به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند. این کتاب را درباره محیط زیست نوشتم .

این نویسنده اظهار کرد: کتاب دومم با عنوان «همبستگی در جنگل» زندگی جمعی مورچه‌هایی را نقل می‌کند که در اثر سیل و سرما غذایشان از بین می‌رود و از حیوانات دیگر جنگل برای تهیه غذا کمک می‌گیرند. در این داستان حیوانات با یکدیگر ارتباط نزدیکی برقرار می‌کنند. ملکه که مادر مورچه‌ها محسوب می‌شود با زنان و مردانی که در کنار او هستند، از بچه‌ها نگهدای می‌کنند. درونمایه کتاب همبستگی و دوستی در خانواده است.

ذوالفقاری ادامه داد: مهمترین نقطه نظری که در هر دو کتاب «برکین و همسایگان تابستانی اش» و «همبستگی در جنگل» دیده می‌شود این است که در هر دو داستان به نقطه نظر‌های کودکان اهمیت می‌دهند. از نظر آن‌ها استفاده می‌کنند و خودشان با مشکلاتشان کنار می‌آیند و مسئولیت پذیری آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار