وضعیت پوشش امداد هوایی کازرون با حضور رئیس اورژانس هوایی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همتی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: وضعیت پوشش امداد هوایی در شهرستان کازرون در سفر سرور رئیس اورژانس هوایی کشور به استان فارس و شهرستان کازرون  مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: در نشست سرور رئیس اورژانس هوایی کشور و مرادیان رئیس اورژانس استان فارس، با بندربرامکی رئیس شبکه بهداشت کازرون و فرمانداری این شهرستان، عملکرد و وضعیت اورژانس این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و موانع بر سر راه اورژانس بررسی شد.

سرور رئیس اورژانس هوایی کشور در این نشست اظهار کرد: پیرو پیگیری فریدون عباسی نماینده کازرون و کوهچنار و به دستور رئیس اورژانس کشور برای بررسی و تعیین هلی بیس (مکان اصلی استقرار بالگرد) به کازرون آمدیم.

او ادامه داد: برخی شهر‌ها از لحاظ محل جغرافیایی به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند که با انتخاب مکان مناسب به دنبال بهره وری هستیم.

رئیس اورژانس هوایی کشور اضافه کرد: در کنار راه اندازی هلی بیس (مکان اصلی استقرار بالگرد) در منطقه، پد‌هایی هم شناسایی می‌شوند که بالگرد حداقل ماهی ۳ مرتبه در آن نشست و برخاست می‌کند و بیمارستان ولیعصر کازرون یکی از این مکان‌ها است.

او ادامه داد: بالگرد وسلیه‌ای هزینه بر است که وزارت بهداشت تقبل آن را به عهده گرفته و مهم‌تر از این‌ها بهره وری و برقراری خدمات بهینه در سطح این منطقه است.

سرور تصریح کرد: قطعا با خوش فکری مدیران اورژانس شیراز، بوشهر و یاسوج اقدامات خوبی برای هماهنگی در این منطقه صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: زمین مناسب برای مقر بالگرد در نزدیکی بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی کازرون خواهد بود که لازم است ساختمان‌های مورد نیاز نیز ساخته شود.

او با بیان اینکه زمین ۳ هکتاری کنار بیمارستان جدید کازرون باید تهیه شود، افزود: تمرکز اولیه بر استقرار خدمت باشد که با هماهنگی بین ۳ استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در هفته آینده نیز امکانپذیر خواهد بود.

با راه اندازی این طرح، منطقه غرب استان فارس به مرکزیت کازرون، از قابلیت‌های اورژانس هوایی و کمک‌رسانی سریعتر بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار