مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، گفت: سالانه ۲۰۰ تن عسل از ۳۰ هزار کلنی در مرودشت تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به اینکه عسل تولیدی  متعلق به گون و کنار  بوده، بیان کرد: برخی زنبورستان‌ها نیز از مزارع یونجه به عنوان تغذیه زنبور‌ها استفاده می‌کنند که  از بهترین انواع عسل است.

او، تصریح کرد: عسل یونجه در درمان کم خونی، تقویت کننده اعصاب، بهبود سرفه وآنفولانزا و   رشد کودکان نقش مهمی دارد.

رحیمی، با بیان اینکه امسال سرشماری کلنی‌های زنبورعسل انجام نمی شود، ادامه داد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سرشماری به صورت تصادفی انجام  می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، افزود: قرار گرفتن زنبورستان در کنار مزارع کلزا، آفتابگردان، یونجه و باغ‌ها در فصل گلدهی تولید عسل باکیفیت را در بردارد که علاوه بر تولید عسل مرغوب به گرده افشانی و افزایش ۲۰ درصدی تولید محصول نیز کمک می‌کند.

او، با اشاره به حمایت‌های دولتی از زنبورستان‌ها، اضافه کرد: اختصاص شکر یارانه‌ای و مدت دار، برنامه ریزی به منظور کوچ و اسکان و تکمیل فرم، راهنمایی زنبور داران از اقدامات دولتی در راستای کمک به زنبور داران است.

رحیمی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد زنبورستان‌ها کوچ رو هستند که در فصل پاییز به منظورتولید عسل مرغوب از گیاهان بومی به شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، قیر وکارزین و فراشبند کوچ می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، تاکید کرد: علاوه بر تولید عسل، سایر محصولات جانبی از جمله گرده، موم، بره موم، ژل رویال و نیز در شهرستان تولید می‌شود.

او، گفت: براساس سرشماری مهرماه ۱۳۹۸ این تعدا کلنی با ۴۹۴ نفر بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشور به ثبت رسیده است.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار