اتحادیه جهانی علمای مسلمان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه ضمن انتقاد از معیارهای دوگانه غرب گفت اینگونه سخنان به منزله حمله بدون توجیه به دین اسلام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلويزيون الجزيره، اتحادیه جهانی علمای مسلمان اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، علیه اسلام را حمله بدون توجیه علیه این دین خواند و از معیار‌های دوگانه و اسلام هراسی در غرب انتقاد کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتقاد از اظهارات امانوئل مکرون، اعلام کرد این اظهارات به منزله حمله بدون توجیه به دین اسلام است.

این اتحادیه با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: اجازه دادن برای تعرض به مقدسات اسلام به نام آزادی همان چیزی است که منجر به ایجاد تروریسم، نژادپرستی و مانع از همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر احترام به همه ادیان می‌شود.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه بیانیه خود افزود: با تنفرپراکنی، به حاشیه راندن، اعمال محدودیت بر آزادی و حقوق دیگران، همزیستی محقق نخواهد شد؛ بلکه همزیستی از طریق عدالت، آزادی مسئولانه و برابری برای همگان بدون هیچ نوع تبعیض، محقق می‌شود.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتقاد از معیار‌های دوگانه و اسلام هراسی غرب افزود بحران، در اسلام نیست؛ بلکه آگاهی نداشتن از اصول و مبانی اسلام و کینه توزی نسبت به اسلام و امت مسلمان، به منزله بحران است.

 رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در مراسمی مدعی شد اسلام‌گرایی یک ایدئولوژی مرگبار و دینی است که امروز در همه جای دنیا دچار بحران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار