حمایت از تولید و تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات انجام می‌شود

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: حمایت از تولید و تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات در استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل در نشست هم اندیشی در خصوص بررسی بسته حمایتی از تولید و تسهیل فضای کسب و کار در اردبیل گفت: بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد در خصوص حمایت از تولید و تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: این بسته حمایتی با تاکید بر قابلیت ردیابی و به منظور حصول اطمینان از اصالت، ایمنی و سلامت کالا در ۱۸ بند برای واردات و ۴ بند برای صادرات تهیه و تنظیم شده است و با بهره گیری از این بسته ضمن تسریع و تسهیل ورود مواد اولیه، فرآیند ثبت آن‌ها نیز با تفویض اختیار به ادارات کل استان سریعتر انجام می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در راستای تسریع و تسهیل در امر صادرات کالا نیز ادارات کل استاندارد استان پس از اطلاع در مبداء تولید یا حمل، می‌توانند با بهره گیری از این بسته حمایتی نسبت به نمونه برداری و مهار محموله‌های صادراتی فاقد پروانه استاندارد، قبل از اظهار گمرک اقدام کنند تا پس از اخذ نتیجه آزمون مجوز صادراتی را صادر نمایند.

علایی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه‌های دولتی و سرعت بخشیدن و ایجاد تسهیل و تسریع در صدور گواهی COC اداره کل استاندارد استان می‌تواند نسبت به نمونه برداری از کالا‌های اساسی وارداتی بر روی کشتی یا حین تخلیه، قبل از اظهار اقدام نماید.

او یادآور شد: نمونه برداری از انواع غلات، نهاده‌های دام و طیور، روغن‌ها و کالا‌های اعلام شده از سوی هیات دولت به عنوان کالا‌های اساسی در قالب تیم مشترک با دستگاه‌های ذیربط (سازمان دامپزشکی، معاونت غذا و دارو) انجام شده و نمونه به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید طرفین جهت آزمون کامل و مطابقت با استاندارد مرتبط ارسال می‌گردد و نتایج آزمون صادره، ملاک عمل و صدور مجوز توسط ادرات کل استاندارد استان‌ها و دستگاه ذیربط قرارمی گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در پایان تصریح کرد: این بسته حمایتی با توجه به شرایط فعلی کشور در چارچوب قوانین و مقررات از تیر ماه امسال به مدت یکسال قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.