مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: زنان باردار خراسان رضوی رایگان بر علیه بیماری آنفلوآنزا واکسینه می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی احمدیان مدیر سلامت، جمعیت ،خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تامین واکسن آنفلوانزا به میزان لازم در همه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی اشاره و گفت: مادران باردار دارای اولویت برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

او افزود: بر این اساس همه زنان باردار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا مطابق نوبت‌دهی ثبت شده توسط مراقبان سلامت، به نزدیکترین مرکز بهداشتی به محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراقبان سلامت مراکز بهداشتی با زنان باردار دارای پرونده پایش سلامتی به منظور ثبت نوبت دریافت واکسن آنفلوآنزا تماس تلفنی می‌گیرند، اما آن دسته از زنانی که فاقد این پرونده هستند باید با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

احمدیان زنان باردار مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای را در اولویت نخست دریافت واکسن رایگان آنفلوآنزا اعلام و بیان کرد: البته این طیف در همه سنین بارداری حتی زنانی که ۴۲ روز از زایمان آن‌ها گذشته می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

 

توزیع ۵۴ هزار دوز واکسن در خراسان رضوی

 
مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت:  ۵۴ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به صورت رایگان توزیع شد.

او افزود: گروه‌های هدف دریافت رایگان واکسن شامل "زنان باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف دستگاه ایمنی بدن با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا " را شامل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شش هزار دوز واکسن از این تعداد واکسن آنفلوآنزا در سطح خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری کودکان معلول و عقب‌مانده ذهنی تحت مدیریت سازمان بهزیستی و پنج هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در سطح زندان‌های خراسان رضوی برای ایمن‌سازی زندانیان در برابر بیماری توزیع می‌شود.
 

بیشتر بخوانید


قلیان بیان کرد: توزیع واکسن برای بیماران خاص در مشهد با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های منتخب این شهر شامل "قائم (عج)، اکبر، منتصریه و دکتر شیخ" صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: پاییز امسال تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با همه‌گیری ویروس کرونا، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر اساس اعلام نیاز این  دانشگاه تعداد واکسن ارسالی امسال از سال‌های قبل بیشتر است و گروه‌های هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوآنزا می‌توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A، B، C است. مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است، اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع تیپ A است که پارسال گونه H ۱ N ۱ آن شایع شده بود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.