مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون حدود نیمی از ظرفیت مرغداری های تخم گذار استان برای تولید به کار گرفته شده اند.

علیرضا قراگوزلو, مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: ظرفیت تولید مرغ تخم گذار در استان همدان ۲ میلیون قطعه است که  ۹۰۰ هزار قطعه آن جوجه ریزی شده است.

او ادامه داد: از ۴۵ واحد پرورش مرغ تخم گذار استان تنها ۲۳ واحد فعال هستند و نبود ثبات بازار و تقاضا و کمبود نهاده ها از  علل اصلی توقف کار سایر واحد ها به شمار می رود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: برای حفظ کامل خواص تخم مرغ ، باید حتما در یخجال نگهداری و قبل از ماه تاریخ تولید مصرف شود.

قراگوزلو ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ در استان برای خرید از مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در فروشگاه ها و مغازه ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او  با اشاره به وجود مواد مغذی و امگا۳ در تخم مرغ گفت: تخم مرغ مواد غذایی مناسبی برای کاهش میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد و با اسیدهای آمینه موجود,کلسیم, منیزیم, پروتئین و ویتامین ها و کلسترول مفید ، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.