سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۶۴ مورد تصرف غیر مجاز به حریم و بستر رودخانه‌ها در استان شناسایی شده است.

شهابی سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۵ ماهه ابتدایی امسال ۷ هزار و ۲۸۴ متر مربع از حریم و بستر رودخانه ها‌ی تصرف شده استان با حکم مقام قضایی آزاد سازی شده است.

او افزود: برای تمامی متصرفین اخطاریه لازم مبنی بر رفع تصرف صادر شده است.

شهابی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از رودخانه‌های تصرف شده با همکاری افراد و بدون اخذ حکم قضایی رفع تصرف شده است.

سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به هزار و ۱۹۸ مورد استعلام در خصوص تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها به ادارات دولتی و افراد حقیقی پاسخ داده شده است.

شناسایی ۴ مورد برداشت غیر مجاز شن و ماسه از رودخانه‌های استان

شهابی سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مردم ضمن رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها، قبل از هر گونه ساخت و ساز، احداث تاسیسات، برداشت شن و ماسه و خرید و فروش ملک در محدوده رودخانه‌های سطح استان حتما استعلامات لازم را از شرکت آب منطقه‌ای و امورات تابعه در شهرستان‌ها دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است که حجم صرفه جویی و حفظ منابع آب زیرزمینی در آن ۲۳ هزار مترمکعب بوده است.

شهابی ادامه داد: از این تعداد ۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان بیرجند و ۵ مورد در شهرستان قاین بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.