مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن هفته جهانی کودک را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای ادارات در استان خووزستان پیام‌های جداگانه‌ای به مناسبت هفته جهانی کودک صادر کردند.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با صدور پیامی فراررسیدن هفته جهانی کودک را تبریک گفت.

همت بر تربیت نسلی خلاق و خردمند نیاز جامعه است

در متن این پیام آمده است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

همت بر تربیت نسلی خلاق، خردمند، پرسشگر و آگاه، به نیازِ آینده‌ جامعه برای داشتن کنشگرانی عدل گستر، فرزندانی سخت کوش، متعهد، خودباور و هنرمندانی آفرینشگر پاسخ خواهد داد. در آینه‌ی جان و جهانِ نجیبِ کودکان، نورِ نابِ کردگار عالم را به روشنا می‌توان یافت. آن‌ها به ملکوت نزدیک ترند، دلشان برای پذیرش نیکی‌ها آماده‌تر است و برای پرورش، استعدادی عظیم دارند.

یک دانه کوچک برای اینکه به درختی تناور تبدیل شود به تربیت آب و خاک و نور محتاج است و آن پرورش عظیم باید در دامان مهربان و پرورشگر مادر طبیعت رشد یابد تا در سالیان بزرگسالی برای جهانش ثمری ناب در پی داشته باشد. کودکان نیز برای رشد و تعالی به دامانی سرشار از مهر نیازمندند و دستانی که آن‌ها را به مسیر روشنِ رویش رهنمون باشد.

اگر چه در هفته ملی کودک امسال به دلیل اپیدمی ِ همه گیر کرونا فرصت ِ همراهی و همدمی با کودکان عزیز فراهم نیامده است، اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با تمام توان به میدان آمده است تا بر نشاط این عزیزان بیفزاید. ضمن عرض تبریک و گرامیداشت هفته کودک آرزومند تندرستی و سلامت کودکان عزیز و خانواده‌های مهربان هستم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز پیامی به همین مناسبت صادر کرد:

رشد و تعالی کودک از حساسیت ویژه ای برخوردار است

بسم الله الرحمن الرحیم

در پرتو تعالیم دین مبین اسلام و فرهنگ ناب ایران پرورش و رشد و تعالی کودکان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. ادبیات دینی ما مثال‌های فراوانی از این مضمون دارد و نگاهی گذرا به سیره‌ بزرگان دین و مکتب ما برا این حرف انگشت تایید می‌فشارد. اسلام برای رشد و بالندگی همه اقشار و آحاد مردم برنامه و روش‌های آزمون پس داده و بی نقصی دارد و در این میان برنامه تربیتی و پرورشی کودکان را نیز از نظر دور نداشته و بر آن تاکید داشته است و با تورق و تفحصی ساده در منابع معتبر دینی و احادیث میتوان به این مهم دست یافت.

کودکان پای بست‌ها و بنیاد‌های جوامع بشری اند و تقویت و پرورش آن‌ها تاثیر شایانی در موفقیت جامعه و عدم توجه به این قشر لطیف و حساس مسبب تزلزل و تباهی‌های جبران ناپذیر است. مدیران و مسوولان و سرآمدان اجتماع و ادیان، خود روزی کودک بوده اند و این برهه‌ی حساس را سپری کرده اند و‌ای بسا تلاش و همت در این مقطع از زیستن بشر ارزشمند‌تر از توجه به نیاز‌های او در سنین بالاتر باشد، زیرا شخصیت کودک و آنچه خواهد شد در همین مرحله‌ی گرامی ست و لوح سپید وجودش آمادگی لازم را برای پرورش یافتن و به اوج رسیدن را دارد.

گرامیداشت هفته ملی کودک در ایامی که کرونا کودکان عزیز را خانه نشین کرده فرصت مغتنمی است تا از طریق برنامه‌های آموزشی فضای مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به یادگیری ابعاد متنوع هنر و فرهنگ بپردازند. امیدوارم با عبور از این اپیدمی شاهد حضور و همراهی کودکانِ دوست داشتنی در برنامه‌های فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.