مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از اجرای برنامه‌های هفته کودک در بستر فضای مجازی خبر داد.

سهیلا شیخی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

او افزود: این برنامه‌ها امسال با توجه به همزمانی با اربعین حسینی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه به صورت مجازی اجرا و ارائه می‌شود.

شیخی بیان کرد: هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است.

او یادآورشد: معرفی کتاب، کارگاه کاردستی، روخوانی کتاب وقصه گویی بامحوریت قصه‌های عاشورایی، کارگاه نقاشی با عنوان "ما می‌توانیم"، کارگاه خوشنویسی با محوریت جملات عاشورایی، کارگاه بازی و سرگرمی با محوریت بازی‌های رومیزی، مسابقه ادبی خاطرات عاشورایی به مناسبت هفته ملی کودک از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۷ مهرماه در مراکز کانون استان کردستان برگزار می‌گردد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان همچنین از اکران تئاتر گرگنامه خبر داد و گفت: اعضا می‌توانند روز ۱۵ مهرماه فیلم تئاتر "گرگنامه "به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم زاده را در سایت Www.th.kpf.ir که به صورت رایگان اکران می‌شود را مشاهده کنند.

شیخی افزود: همکاری با برنامه کودک و نوجوان صدای مرکز کردستان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته کانون می‌باشند که مربیان به اجرای قصه گویی، شعرخوانی، سفالگری، نقاشی، شاهنامه خوانی، کاردستی، معرفی کتاب می‌پردازند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: سایت فروش اینترنتی محصولات و کتاب‌های کانون با ارائه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب در این هفته راه اندازی می‌شود که کودکان و نوجوانان استان می‌توانند به مراجعه به سایت کانون نسبت به خرید کتاب و محصولات فرهنگی خرید کنند.

مدیر کل کانون استان کردستان از برپایی نمایشگاه شهری از آثار نقاشی و عکاسی اعضا کودک و نوجوان برگزیده مسابقات ملی و بین المللی مراکز کانون استان کردستان شیخی گفت: این آثار در طول هفته ملی کودک در سطح شهر سنندج به در قالب نمایشگاه شهری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد همچنین انتشار این آثاردر شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.