در سال زراعی جاری، حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های استان چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

برداشت انگور از تاکستان‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طهمورث فتاحی مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون با فعالیت سه کارگاه فرآوری انگور در این استان، زنجیره فرآوری این محصول فاسد شدنی در حال تکمیل است و زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه فراهم شده است.

او، از آغاز برداشت حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های استان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: بزرگترین کارخانه کنستانتره آبمیوه، شربت میوه، آبمیوه در شهرستان کیار و دو کارگاه تولید شیره انگور در شهر‌های بروجن و فرادنبه آماده دریافت محصول انگور تولید شده در استان هستند.


بیشتر بخوانید


فتاحی اضافه کرد: از میزان محصول تولیدی استان بیش از ۳۰ هزار تن به صورت تازه‌خوری وارد بازار مصرف استان و استان‌های اصفهان و خوزستان مصرف می‌شود و حدود پنج هزار تن نیز به صورت سنتی در منازل به محصول کشمش و شیره تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: همه ساله حدود ۱۵ هزار تن از محصول انگور به کارگاه‌های فرآوری استان تحویل و تبدیل به آبمیوه و عصاره آبمیوه و شیره می‌گردد.

فتاحی با بیان اینکه از این میزان چهار هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۱۲۱ هکتار به صورت نهال است، افزود: رقم غالب انگور در استان عسگری است که بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار