معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تخت بیمارستانی و کادر درمانی برای بیش از ۲۵۰۰ بیمار کرونایی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار به این تعداد اضافه می‌شود و به عبارتی هر هفته یک بیمارستان ۲۰۰ تختی را از چرخه فعالیت خارج می‌کنیم و به کرونا اختصاص می‌دهیم.

او  تصریح کرد: ۷ هزار تخت بستری در استان وجود دارد و این به این معنا نیست که می‌توانیم همه این ۷ هزار تخت را به بیماران کرونا اختصاص بدهیم، چرا که بیماران اورژانسی وجود دارند که در صورت عدم دریافت خدمات جان خودشان را از دست می‌دهند و ظرفیتی که می‌توان به خدمت به بیماران کرونایی اختصاص داد، حدود ۲ هزار تا ۲۵۰۰ بیمار در لحظه است و اگر تعداد بیش از این ظرفیت بشود نه تخت بستری و نه کادر درمان مناسب برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ابلاغ بستری بیماران کرونایی به بسیاری از بیمارستان‌ها مبنی بر پذیرش افراد کرونا مثبت اظهار داشت: از هفته آینده بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان و دیگر بیمارستان‌های خصوصی و خیریه کم‌کم مجبور هستند که به بیماران کرونایی خدمات بدهند.

کلیدری افزود: بیمارستان الزهرا به عنوان اصلی‌ترین سنگر بیماران از ابتدای شهریور ماه وارد چرخه خدمت به بیماران کرونایی شد و اکنون تمام ظرفیت آن تکمیل شده و هیچ جای خالی در بیمارستان وجود ندارد و باز هم اعلام کردیم که بیمارستان چمران و فیض که دو بیمارستان تخصصی استان هستند، کادر درمانی خود را کامل به بیمارستان الزهرا اختصاص بدهند و در فضای موجود ۱۵۰ تخت بستری اضافه کردیم تا بیماران بیشتری پذیرش شوند، ولی کادری که قرار است از این بیماران حمایت کنند به اندازه کافی نیست.


او بیان کرد: ۹ درصد بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری شدند را از دست دادیم و درست است که این عدد متناسب با نرم جهانی است، ولی باز هم قابل تامل است و بیمارانی را از دست می‌دهیم که غیر قابل باور است، نمی‌خواهیم مردم را نگران کنیم، ولی شب گذشته در یکی از بیمارستان‌ها یک پدر ۵۳ ساله و فرزند ۲۴ ساله به فاصله ۲ ساعت در اثر ابتلا به کرونا از دست رفتند و واقعا این موضوع برای خانواده و جامعه بسیار دردآور است.

او با بیان اینکه از شنبه گذشته مجبور به ابلاغ عدم پذیرش بیماران به استثنای بیماران کرونایی، سرطانی و اورژانسی در بیمارستان‌ها شدیم، گفت: این خبر ناگواری است که ارائه خدمات به غیر از این ۳ دسته متوقف شود و ما می‌دانیم که بیماران مختلفی نیاز به خدمات بیمارستانی دارند که اگر خدمات نگیرند، قطعا مرگ و میر‌های ما در آن حوزه هم افزایش پیدا می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی اگر در سال جاری نتوانیم کنترلی بر روی بیماری کووید ۱۹ داشته باشیم و تخت‌ها به همین ترتیب اشغال شود، آمار مرگ و میر‌ها تا دیماه به ۳ میلیون نفر در دنیا برسد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر کرونایی به ۱۵ میلیون نفر خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.