پس از انجام بزرگترین تعمیرات اساسی خاورمیانه واحد‌های عملیاتی پالایشگاه نفت امام خمینی شازند فعالیتشان را از سرگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  پالایشگاه نفت امام خمینی شازند یکی از پیچیده‌ترین و بروزترین پالایشگاه‌های نفت دنیا است که همه فرآیند‌های مدرن جهش تولید فراتر از نیاز پالایشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد.

اکنون با پایان یافتن بزرگترین تعمیرات اساسی (اُوِرهال) خاورمیانه در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند ۱۲ واحد عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران در شهرستان شازند استان مرکزی آغاز شد.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، تعمیرات اساسی را نیاز اصلی پالایشگاه دانست و گفت: این مجتمع به دلیل شرایط  شیوع ویروس کرونا در کشور و به تعویق افتادن اورهال در معرض بحران قرار گرفته بود و دستگاه‌ها و تجهیزات نیازمند تعمیر و تعویض بودند.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

رمضان پور افزود: برای تعمیرات اساسی نیازمند فعالیت ۳ هزار کارگر بودیم که با توجه به شیوع کرونا در کشور برخی از نیرو‌های داخلی پالایشگاه نگران سلامتی خود بودند و حاضر به همکاری نشدند.

او با قدردانی از نیرو‌های بومی شهرستان شازند و متخصصان پالایشگاه نفت آبادان،افزود: خوشبختانه توانستیم در یک دوره ۴۵ روزه و با همت متخصصان ایرانی کار تعمیرات اساسی ۱۲ واحد پالایشگاهی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

 

  تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل، ۶ میلیون لیتر سوخت جت، ۴۵۰ تن گوگرد، ۱ میلیون لیتر پروپیلن و ۳ میلیون لیتر گازمایع را از دیگر محصولات مهم   پالایشگاه نفت امام خمینی شازند است.


بیشتر بخوانید:


مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند بیان کرد: پالایشگاه نفت امام خمینی شازند پالایشگاه رتبه برتر پالایشگاه‌های نفتی را در کشور دارد و ظرفیت فرآوری روزانه آن ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام است.

او ادامه داد: گازوئیل، هگزان، گاز مایع، پروپیلن، نفت سفید، سوخت کشتی و جت در کنار اصلی‌ترین فرآورده پالایشگاه یعنی بنزین از جمله محصولات تولیدی این پالایشگاه است.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

رمضان پور تصریح کرد: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در پالایشگاه عصر انقلابی تولید می‌شود و کیفت بالا و استاندارد جهانی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

پالایشگاه امام خمینی شازند در سال ۹۹ که سال جهش تولید نامیده شده ۲۴ ساعته در حال تولید انواع محصولات بنزین، گازوئیل، گوگرد، پروپیلن و گازمایع است.

بنزین اصلی‌ترین محصول پالایشگاه‌های کشور است و در ۱۰ پالایشگاه کشور روزانه تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و نیاز روزانه کشور به بنزین ۷۰ میلیون لیتر است.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

غلامی مدیر فنی پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برای افزایش تولیدات و بهبود عملکرد پالایشگاه نیاز به تعمیرات اساسی احساس می‌شد که با بهره گیری از ۳ هزار نیروی بومی که بیشتر آن‌ها اهل شهرستان شازند استان مرکزی هستند کار آغاز شد.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

غلامی افزود: در تعمیرات اساسی امسال ۱۲ واحد عملیاتی با ۹ هزار قطعه ساخت ایران تجهیز و تعمیر شد و در این مدت روزانه ۱۲ هزار عدد ماسک بین کارگران و مهندسان توزیع شد و کلاس‌های آموزشی ایمنی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط بحران کرونا هم برای آن‌ها برگزارشد.

از سرگیری فعالیت عملیاتی دومین پالایشگاه نفتی ایران

او ادامه داد: هم اکنون تمامی کارگران در سلامت کامل هستند و حتی یک مورد از ابتلا به کرونا ویروس در بین این ۳ هزار کارگر به ثبت نرسیده است.

شرکت پالایشگاه امام خمینی شازند در سال ۱۳۷۲ بدست متخصصان شرکت ملی نفت ایران و با دانش بومی متخصصان ایرانی به بهره برداری رسید و اکنون دومین تولیدکننده بزرگ بنزین در ایران پس از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.