معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از برگزاری سومین جلسه کمیته سیاست گذاری تامین دارو در این شهر خبر داد.

حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری سومین جلسه کمیته سیاست گذاری تامین دارو، گفت: یکی از اولویت های معاونت غذا و دارو این است که بیمار، آنی داروی مورد نیازش را دریافت کند و برای تامین دارو نباید تعللی صورت گیرد.

او افزود: با مسئولان تامین دارو در واحدهای مختلف درمانی که به هر نحوی در تامین داروی بیمار خللی ایجاد می کنند، برخورد می شود.

برزگر هدف معاونت غذا و داروی اهواز را تسهیل دسترسی بیماران به دارو دانست و بیان کرد:  بازرسی ها به صورت مستمر و هدفمند از شرکت های پخش دارویی، تمامی داروخانه ها به ویژه داروخانه های بیمارستان ها افزایش یافته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با تاکید بر پیگیری مصوبات جلسات گذشته که شامل رفع کمبودهای دارویی استان، رصد و نظارت مستمر بر نحوه توزیع مناسب دارو اعم از داروهای بیماران خاص، کرونایی، تنفسی و داروهای فصل پاییز بودند، اظهار داشت : با مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته ضمن شناسایی بیماران مبتلا به «سی اف»  در حال تکمیل ثبت اطلاعات این بیماران هستیم که ارائه خدمات به این بیماران  ضروری بوده  تا در زمینه دسترسی  به دارو با مشکلی نداشته باشند.

سومین جلسه کمیته سیاست گذاری دارو با حضور حسین برزگر معاون غذا و دارو، کارشناسان نظارت برداروی معاونت،  نمایندگان داروخانه های آموزشی استان، هلال احمر، شرکت های پخش دارو، داروخانه های بخش خصوصی و بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.