مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: مطالبات گندم‌کاران این استان برای نخسین بار در نیمه اول سال ۹۹ به طور کامل پرداخت و تسویه شده است.

غلامعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهارداشت: ۳۸ هزار و ۷۵۴ تن و ۷۵۴ کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سیستان و بلوچستان امسال خریداری شده است.

او گفت: این مقدار گندم به ۱۲ مرکز دولتی، خصوصی و مباشری به نرخ ۲۵ هزار ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: مبلغ گندم خریداری شده امسال ۹۶۸میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۲۵۰ ریال است که با حمایت‌های اعضای هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران تمامی وجوه گندمکاران استان برای اولین بار در طول دوران خرید به موقع و سریع پرداخت شد و هیچ بدهی بابت گندم تحویلی به کشاورزان وجود ندارد.

او  بیان کرد: خرید گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال قبل که بیش از ۱۷هزار تن بوده، ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

گنجعلی گفت: مقدار خرید دانه‌های روغنی سیستان و بلوچستان نیز امسال ۸۱۶ تن و ۲۳۸ کیلوگرم به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۸۸ ریال بوده که تمامی مبالغ دانه‌های روغنی پرداخت شده است.

او افزود: مهلت تحویل گندم به مراکز خرید در سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور سالجاری بوده که خرید گندم سال ۹۹ به موقع پایان یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار