استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش رعایت ضوابط بهداشتی در جامعه شد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی در اماکن عمومی قابل قبول نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همچنان در پیک‌سوم بیماری کرونا قرار داریم و بر این باور هستیم که رعایت بیشتر و جدی‌تر ضوابط بهداشتی امکان مقابله موثرتر با این بیماری را فراهم می‌کند.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد مردم ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ اما این آمار در اماکن و فضا‌های عمومی در حدود ۵۱ درصد است که قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش آگاه سازی مردم از تبعات ابتلا به بیماری کرونا توسط صدا و سیما و رسانه‌های استان شد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی، تنها راه مقابله با بیماری کرونا است و تا به امروز هیچ واکسن و داروی مؤثر در بهبود بیماری کرونا کشف نشده است.

پورمحمدی گفت: دستگاه‌های اجرایی از ارائه خدمات به افرادی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت اعزام زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی گفت: این ممنوعیت از سوی کشور عراق و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اعمال شده و بر این اساس، حرکت هرگونه اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی به هر یک از مرز‌های چهارگانه برای تشرف به عتبات عالیات، ممنوع است.

او افزود: کتمان کردن بیماری نیز ظلم در حق سایرین است و امیدواریم هموطنان در صورت مشاهده هرگونه علائم این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.